dilluns, 31 de gener del 2011

UN CONCERT A L'AUDITORI




No hi ha com una bona audició de musica en directe, per fer passar tots les malentecs, i les enrabiades que cada dia et van donant tots els mitjans. La música clásica te per mí un poder terapèutic. No em fa mal rès, segons la cadencia de les seves notes em transporte a paradissos més o menys llunyans, més o menys, reals o fantasmagòrics.
El dissabte 28, i sota la direcció de Ari Rasilainen, y la Orquesta Sinfònica de Barcelona, i Nacional de Catalunya, van interpretar un programa de lírics del segle XX, acompanyats de una jove solista de violí: HILARY HAHN. Va fer una verdadera demostració del su lirisme i sensibilitat, en el Concert per a violí i orquestra de Gian Carlo Menotti. Un autor que va escriure l’obra en 1952, que no es coneguda del gran public, peró que te una musicalitat i una qualitat,molt remarcabla. Hilary Hahn li va treure tot el partit posible, totes les sonoritats i va ser molt aplaludida. Va fer un bis sense acompanyament, sensacional. Si alguna cosa he de afegir sobre aquesta intèrpret, potser diria que ere poc contundent, exageradament suau i melódica.
La segona part va concloure el concert, la Sinfonía en mi bemoll mayor, op. 82, de Sibelius. Un magnìfic paseig pels boscos y la natura exuberant del seu país Finlandia. Preciòs.

3 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Bona setmana montserrat:

Segur que va ser preciós aquest concert.

M´en alegro que t´ho passessis tan bé.

Una abraçada, Montserrat

Jota Ele ha dit...

¿Sabías que la música clásica tiene unos efectos de lo más beneficiosos para el feto durante el embarazo?

Espero y deseo que sea un gran éxito ese concierto. Celebro que, como a mi, te guste la música clásica.

Un abrazo.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

¡La música! Nos hace soñar, sentarse en la butaca del auditorio, relajarse y disponerse a oír esa melodía, ese sonido mágico. A mi me da lo mismo oírla en cualquier lugar, para mi es algo idílico, por ejemplo mientras trabajo, me llena los sentidos y me hace sentir aquello que estoy haciendo con más fuerza, es la mejor terapia para cualquier enfermedad.
Sigue acudiendo a esos maravillosos conciertos, eso sí, sin caerte, sin golpes, luego nos lo trasladas para compartir la misma ilusión.
Besos