dimarts, 14 de desembre del 2010

QUAND L'ÀNIMA PLORE

Quand t’has senit injustament tractada, quand has fet el ridicul sense peder-ho evitar, quand semble que tots els malfactors s’ajunten alhora, l’anima se sent trista, petita , i voldría amargarse en un lloc òn no la pugués trobar ningú. Segurament es posaríe plorar per sentir-se incompresa i sola. L'hi envaeix la tristor el desànim, i no trobes remei només que en la escriptura. Deu ésser com una confesió o com una visita al psiquiatra, (segons diuen, perque jo no en conec pas cap).
Alguna cosa hi deu fer, el escriure i besar les tintes fosques y amargantes del tinter.
La foscor de la tinta l’hi deu vindre de les coses obscures de la vida, i l’amargor de les vivencies i les experiencies que ningú vol comprendre, i que hi són, encara que els mes llestos es pensin que només son cuentos d’ en Calleja.

14 comentaris:

Eastriver ha dit...

Ai, Montserrat, quina cosa més maca llegir-te, inclús quan la lletra és trista, perquè la lletra també plora. No hi ha cuentos. Hi ha realitats i sentiments i tú ets una dona que diu blanc i diu negre, sense embuts i sense cuentos. Petons.

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola tocaia, tan clara i catalana.

Aixis et veig jo trasparent i sincera.

I amb molta cultura.

Be cert , es que escirurer per mi es com una terapia.

Pero també m´es una terapia el llegirte.

Endavant amiga.

Una abraçada, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

Eastriver: Aquí no si val debatir el tema que sigui.
Aquí es la llei del "que bé que o has fet", "quina entrada més inteligent", "que guapo o que guapa o que ets"
Un ball d'elogis, que passa dels uns als altres, tot y que posen a les seves capsaleres: Entreu i parleu en llibertad y educació....
Una mentida com les deles teves enquestes
Una abraçada,amic

Montserrat Sala ha dit...

Montserrat: Les teves paruales tan conciliadores, m'han fet mol bé. Ets una bona amiga, sempre t'ho dic. Gracies pero entrar y moltes abraçades bonica.

Anònim ha dit...

La escritura es una terapia que alivia y descarga sentimientos que a veces nos pesan, nos arrastran al desánimo...
Saber que hay alguien que te lee y te escucha es muy agradable, es verdad que las respuestas son como una procesión de palabras que nos dan "coba"...así son las cosas...pero hay muchos que te entendemos y estamos ahí detras.
Una escribe en un blog por y para si misma, a pesar de que espera tener "quorum" y contestación y comentarios...

Conxa ha dit...

Querida MOnserrat,conozco esa sensación en la que solo escribir puede aportar algo de calma y alivio a la tristeza,sin embargo hace años que ya no lo hago....y la verdad es que no se porqué.

Y al comentario que haces,bastante razón y verdad hay en ello, pero creo que en el fondo somos muchos los que no queremos entrar en esa dinamica. De todos modos considero que no hay que darle mucha importancia a esa "coba"
(no se si me expresado muy bien)

Un beso querida.

jg riobò ha dit...

El discurrir de la escritura suelta lo escondido en lo profundo, alivia.

Montserrat Sala ha dit...

Conxa te has expresado muy bien y te he entendido perfectamente. A los monstruos sagrados hay que dejarlos con su coro de alabanzas, lo tengo bien claro. Pero me he pegado un morrazo, de los que hacen historia bloguera.
Te aseguro que lo tendré bien presente. Si no se puede replicar o exponer educadamente una opinión, querida amiga: Adios a la fiesta!
Agradezco tu cometario, y te deseo de todo corazón una felices Navidades, en compañía de los tuyos y al lado de la lumbre natural. Besos

Montserrat Sala ha dit...

Alivia, y mucho querido amigo. Si decido no comentar mas blogs, cosa muy probable, piensa que seguiré viendo tus fotos. Porque me gustan y simpre has eceptado una crítica.

Montserrat Sala ha dit...

Anna Jorba: Penso que m'havía descuidat de tú. I només caldríe aquesta. Pobra de mi!
Moltes gracies pel teu comentari i també per les paraules que hem dediques. Una abraçada molt tendra.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida!! Olvida la tristeza, levanta la frente y olvida, escribe pero con esa fuerza tuya de siempre, con ese amor a los demás y sobre todo a ti misma, a veces es verdad que nos dañan el alma, pero sabes una cosa? No vale la pena sufrir, todos hemos sentido alguna vez esa puntada del aguijón de una abeja al clavarlo en nuestras carnes, y es entonces cuando el alma se eleva, y toda esa cultura interior aflora para entregar a los demás la belleza del alma.
Te queremos, bueno te admiramos que es mucho más que amar, por eso recibe un puñado de pétalos de besos.

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Adelante, siempre adelante.

Myriam ha dit...

Animo. NO puede ser todo tan oscuro como parece...

Asun ha dit...

A veces somos nosotros mismos quienes sin darnos cuenta damos demasiada importancia a cosas que en realidad no tienen tanta. Por eso, como te dice Pedro, es mejor poner la vista al frente y seguir hacia adelante.