dimecres, 1 de setembre del 2010

MOMENTS PLÀCIDS I DE REPÒS

Per mi són els millors. A l'estíu sobretot: LA MITGDIADA, o millor dit, el invent espanyol, que s'ha internacionalitzat arreu: LA SIESTA.

En una visita al Japò,un amic m'explicave, que en el paìs mes traballador i organitzat del món, les empreses, donen al seus empleats de 10 a 15 minuts de descans despres del àpat del mitgdia, per fer una caparradeta, al mateix lloc de treball, ja suigui una oficina, uns tallers, una cadena de montatge de una fàbrica, o al camp.

Es preceptíu i obligatori fer aquesta pausa, perque ells, avispats empresaris japonesos, s'han adonat, que l’operari, deprès d'un petit descans per aclucar l'ull, rendeixen molt més, sense tan d'esforç. Vés per òn, una cosa tan antiga per les nostres contrades, ara es costum y recomanaciò preferent en molts paisos. Es una pauta que semblave de gent poc aficionada a no ajupir l'esquena, i resulte que és, el no vá mes en marketing laboral i social. Han seguit l'ejemple suecs, austriacs, italians, grecs i un llarg eccétera

el meu sofà en sap molt d'aquestos moments dolços, de rendir-me plàcidamente a una passió de són que és la millor dormida del dia, òn no hi pot l'insomni, ni les preocupcions. La mitgdiada, no ha se ser massa llarga, en cap cas. Lo just per fer una becaina. desconectar i relaxar-se. Desprès el món es veu molt més agradable i positiu

15 comentaris:

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

El mio también querida amiga, que bien sienta una buena siestecita cuando el sol cae de pleno en la meseta manchega, música clásica, suave, y pam, a dormir, claro por la noche, la una, las dos y de pie, unos días por una cosa, y otros por otras cosas, pero lo mejor ¡¡en el sofá!! el deporte nacional, la siesta, mira si es buena que a los japoneses también les gusta, algo tendrá.
Abrazos y felices siestas.

PABLO JESUS GAMEZ RODRIGUEZ ha dit...

Vuelvo por aqui, mi estimada Montserrat, para leerte de nuevo, aunque no estoy muy seguro de haberte entendido bien.

Gracias por tu comentario y un cordial saludo.

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

BONA NIT:

I sentada el sofá, després de dinar, amb les cames enlaire amb una cadire, dolçament es van tancant els ulls, sentin la T.V.

Quina delicia!!!

Una abraçada, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

Higorca: Es un placer de dioses, poder estirar las piernas y adormecer el cuerpo y la mente. Aunque sea poco rato, al cabo de cinco minutos te sientes nueva. Gracias por tus acertados comentarios.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Cornelius: No se si te refieres a mi entrada de hoy, o no has entendido lo que he comentado en tu post. Me lo dices y te lo aclaro rápidamente.

Saludos cordiales

Montserrat Sala ha dit...

Bona nit tocaia: Semble que ja t'hi trobes fent la mitgdiada. Però una cosa: no s'hi val a roncar eh? A casa meva recordo almeu pare que ja la feie, en canvi al mama no la va fer mai.
Una abraçada d'òs.

Anònim ha dit...

Montserrat...me encanta la siesta...siempre aprovecho para tener un ratito en el que me duermo de verdad...despues, asi como hay personas que se levantan espesas, yo me encuentro renovada y vital...creo que más bien la necesito...

Montserrat Sala ha dit...

Bon dia Anna: Deu ser el que em pasa a mí. A mí
m'espavila i em relaxa moltísssim.
Et desitjo un dia sense dolors i amb molta resignacio, per la teva nova caiguda qus és un nou obstacle, per acabar amb aquest estíu de tan t'ha fer patir. Petons

L. Gispert ha dit...

La siesta al estilo de Cela me encanta... Pero mejor reclinarse en el sillón, con la "dulce" compañía de la "tele"..., dormir un ratito y descansar.... Las tardes, así, son otra cosa.

Un abrazo,

Luis.

Montserrat Sala ha dit...

Verdad? A mí tambien me lo parecen. O es que soy una perzosade tomo i lomo.
Yo creo querido Luis que llega un momento en la vida, que la vitalidad i las fuerzas, brillan por su ausencia, y es entonces cuando retomamos viejas costumbres ancestrales. Saludos i buenas excursiones!!!

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Estos momentos uno los aprecia más según va cumpliendo años. Qué delicia.
Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Esta es la conclusión a que he llegado, estimado profe. Con 15 y 20 años nunca dormí la siesta. Grcia por su siempre acertada opinión. Saludos.

mariajesusparadela ha dit...

A mi me llega con entornar los ojos y dejarme ir cinco minutitos.
El sueño nos relaja tanto que nos permite enfrentar la tarde con contundencia.

(Yo nunca contesto a los comentarios en mi blog, visito los blogs de los que me comentan para agradecer y devolver la visita. Eso quise hacer contigo y siempre me encontraba con el blog del sacerdote. Hasta hoy, que entré en éste y veo que actualizas cada día...perdóname).

Montserrat Sala ha dit...

No te he de perdonar nada, Mª Jesus, al contrario agradecerte tu visita y darte las gracias por entrar en mi espacio, y sobretodo felicitarte por el contundende éxito de tu blog. El mio como vés lo escribo en catalán, que ya es bastante handicap
par el que no lo sabe. Gracias amiga. I recuerda si algo no entiendes, no te preocupes, solo me lo tienes que indicar i te mando la traducción.
Algún dia esplicaré los motivos que me empujan a seguir con mi lengua. Abrazos.

jg riobò ha dit...

Pausa.