dijous, 2 de setembre del 2010

MIL I UNA MASCOTA

En aquest moment, parlar de mascotes no vol pas dir parlar de gatets o de gossets.  Ara aquesta paraula s'ha fet extensiva, a motíssims animalons que poden viure amb les persones, a la casa, si es el séu desitg, i no hi ha cap normativa que ho prohibeixi, u ho faci desaconsellable. Des de porquets, fins a serps i d'altres reptils, passant pels conillets, rates, coloms, tot pot ésser una mascota. Un mamelló de tigre o de lleò igualment poden fer les delicies dels seus cuidadors. No sé si en aquest cas es completament legal, però tots sabem que hi ha gent que els hi agrade tenir-los. Portar micos de qualsevol país Tropical, es prohibit. Aixó ho sé segur.
Jo, que apenes aguanto els gossets, que es lo més bonic i fidel que existeix com a animal de companyía, que està dotat de un raciocini, quasi humà i  de una fidelitat a prova de mort. I dic que no els vull, per evitar el gran disgust que supose la seva perdua. Com ho he viscut, prefereixo dir nó, i no pasar pel tràngol de la seva desaparició.
Els ocellets com es ara cadarneres, periquitos, lloros, canaris i hasta perdius ya son figues de un altre paner. Els cants del primers, son una banda  sonora en colors, com un Arc de S.Martí musical i que fan alegrar el dia al qui es posseix. Ja no cal dir que s’estimen molt, T’arriben a coneixer. Les aus de volt alt, com els coloms o perdius, m’angoixen perque, a casa són presoners, i ells volen llibertat i ningú que els hi privi.
I per fí com hi ha gustos de tots el colors, hi ha gent, que prefeixen reptils. No sé qué els hi troben. Només de pensar-hi, s’em posen els pels de punta, i m’agafen unes ganes de correr, i no parar, s’hi imagino que en casa d’algú que jo conegui, en tenen. Segur que m’agafe un colapse si veig una boa de 10 metros, pel passadís, o un cocodril dins la banyera.
Lo llògic és que cada animal, visqui en el seu habitat natural. Els lleons i el tigres han d’estar a la selva, i els reptils en zones humides, òn puguin creixer, perque no es trenqui la cadena de la evolució de les especies, tan important per la vida humana,i del ecosistema.
Una altra cosa que rubutjo de plé, són els circs que utilitzen per els seus espectacles, animals de qualsevol mena. Només cal pensar com ens sentiriem nosaltres si ens fesin saltar damunt el llom d’un caball al trot, amb unes bones fuetades a les cames. i com estariem si fosim el cavall, amb u nmunté de micos saltant pel nostre
damunt. El circ en aquest vessant, no m'interesse gens.

16 comentaris:

TORO SALVAJE ha dit...

Clar que els animals haurien d'estar al seu habitat natural.

Una vivenda per ells es una mena de tortura.

Petons.

Montserrat Sala ha dit...

Sempre ho he vist així, Toro. Pero hi ha gent de que no ho pense igual. Es evident. Gracies por commentar. Salud!

mariajesusparadela ha dit...

Estoy de acuerdo contigo: cada animal en su espacio.

Montserrat Sala ha dit...

Me alegra de verte por aqui otra vez, Mª Jesús. Veo que has entendido bien el mensaje. Pero de los que no piensan así: "de haberlos, hailos" Y Muchos!!!
Un abrazo y que disfrutes del fin de semena.

Neogeminis Mónica Frau ha dit...

No tengo idea cómo hace la gente para tener ese tipo de animales en su casa, aunque tengan un espacio abierto importante, el tema de la inseguridad y la suciedad no debe ser un detalle!
En fin...cada loco con su tema!...por mi parte, nunca quise mascotas, pero desde hace unos días nos ha adoptado un gatito que nos ha enganchado a todos!

Un abrazo.

Anònim ha dit...

Me encantan los perros casi más que...bueno , mucho, mucho me gustan...
Necesitan su espacio es verdad, pero se adaptan bien a un domicilio, si no son de raza muy grande,y si se tienen en condiciones...
te dan más de lo que les das, solo les falta hablar...
Otras mascotas no son de mi agrado.
Y sean los animalitos que sean hay que cuidarlos siempre....

Eastriver ha dit...

Molt bé, una altra defensora dels animals. Als animals se'ls ha de respectar, no cal fer-hi escarafalls... amb respecte i bons tractes n'hi ha prou. Però quan no es compleixen els bons tractes em desespero, com ara els toros o el circ.

I els gats, Montserrat? No em diràs que no són especials... I sí, és una llàstima quan es moren, però què és la vida sinó una constant despedida? Estimar vol dir patir, filla, això ja fa temps que ho tinc clar. La millor forma de no patir mai és no estimar a ningú. Qui no estima viu tranquil, nomes es preocupa de la seva pròpia bèstia.

L'altre dia una serpota es va escapar de casa de la seva propietària i els veïns de sobre se la van trobar al passadís de casa (a l'estiu molta gent té les finestres obertes), ho van donar a les notícies de tv3. T'imagines llevar-te de bon matí i trobar una serp al passadís? Jo no, jo no m'ho puc pas imaginar. A qui té serps a casa el fotria de daltabaix de les muntanyes del teu poble però sense parapent. Molts petons.

Sor.Cecilia Codina Masachs ha dit...

¡Hola Montserrat!! no se si s'ha adonat conte que están vosté de vacances l'hi vaig donar el PREMIO DARDOS I NO HA PASAT A BUSCAR-LO.
La espero, tendrá que bucar en la tercera vez que me lo dan.
Gracias
Sor.Cecilia

Montserrat Sala ha dit...

Neogéminis: Tu lo dices bien: cada loco con su tema. Los gatos, par mí son los únicos que parecen no tener otra salida que quedarse en las casas para acompañar a sus dueños, ahora que ya no sirven para cazar ratones.
Afortunadamene en las casas de las ciudades, se han erradicado, y si se encontrsen con alguno, creo que escaparian a toda velocidad. Saludos y feliz finde.

jg riobò ha dit...

Hay animales que su ser es con el humano.

Jota Ele ha dit...

En mi casa, Montserrat, siempre ha habido un perro.

De pequeño, mi padre me dijo algo que se me quedó grabado a sangre y fuego en el cerebro:

"Nunca te fíes de alguien que no ame a un perro".

Y, naturalmente, he seguido la tradición. Siempre ha habido un perro en mi vida. Ellos nos enseñan muchas cosas, en mi opinión. Nos enseñan a amar, nos enseñan solidaridad, amistad... Lo dan todo por nada. Se dejarían matar por su dueño.

Y, siempre en mi opinión, todo el mundo debiera tener un perro si tiene niños. Son importantísimos en su educación.

Respecto a los demás animales, estoy de acuerdo contigo. Especialmente los reptiles, me ponen también los pelos como escarpias.

Un abrazo.

Myriam ha dit...

Después de este largo viaje, estoy de regreso en la rutina.

Sobre las mascotas, recuerdo el caso de un hombre en EStocolmo que tenía serpientes de todo tipo en su casa, hasta venenosas. Un buen día se rompió el habitáculo de vidrio y las serpientes se deparramaron por todos lados. Lo terrible fué cuando el vecino de abajo que estaba por sentarse en el inodoro (servicio) vió a una de las serpientes intrusa asomando curiosa. ¡casi se infarta!

Un abrazo

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida amiga, como todo, todos los extremos son malos, somos así los humanos y sobre todo los españoles, que tú tienes un perrito pequeño, yooo ¡¡por favor no puedo ser menos!! Mi mascota sera otro animal exótico y muy grande, que se vea bien aunque luego lo deje a medio comer, pero que se vea muy bien, querida amiga, estamos mucha gente que nos gustan los animales, pero hay que saber poner a cada uno en el lugar que le corresponde, se puede querer mucho a esa mascota, pero... hay que cuidarlo, amarlo y tenerlo en orden, yo así lo hago, pero de eso a ¿comer a todas horas mascota? No sé querida amiga, debe de ser que soy un poco "rarita" y mi perro lo adoro, y a mi gato le quiero, pero de eso a... al final todo empalaga.
Un montón de besos

Montserrat Sala ha dit...

Neogéminis: Te aseguro que las mascotas enganchan. Pienso sincermente que son buenas para el equilibrio emocional de las personas. Si no comprueba por ti misma, como habeis adoptado un gatito, sin esperaroslo y que os gusta?.
Perdona la tadanza, pero es que hago unos fines de semana un poco largos. Aprovechamos que los dias todavia cunden, i que tiempo habrà despues para quedarse en casa. Un beso muy grade.




Anna Jorba: Los perros son una delicia, Lo malo es que evejecen enferman, i al final sufres mucho por ellos. A mi me enternece la mirada de un perro. Siempre tan fiel... Se històrias fantásticas de perros que habría que darles el premio Nobel.





EastRiver: Sí que ho són de macos els gatets. La Mº Aurèlia Campmany sempre deia, que ella prefería sempre el felins, perque eren menys apegats, mes independents. I continuaba dient: Que no veieu quina cara de llástima de fan el gossos?. A mí doneume gatets del color que siiguin, pero gats i només gats. GRacies per la teva opinió Ramón.

Montserrat Sala ha dit...

L'hi estic molt i molt agraïda per aquest premi del que m'en fà partícep, germana Cecília. El problema, es que no se com fer-ho per endurme'l, al meu post. Perdoni la meva ignorancia. Però ja li vaig dir la priemra vegada. Una forta abaçada



jg.riobò; Yo pienso que hay animales que són mucho mejores que las persona. Por naturaleza.




Jota Ele: Tu padre tenía más razón que un santo.
A mi me dijeron una vez una cosa que también se me quedó grabada para siempre:
Busca la sonrisa de un niño, la fidelidad de un perro, i la discreción de un muerto. Haz con ello un hombre i llámalo amigo.
Lo habias oido, alguna vez una verdad tan grande?.
GRacias por tu amable repuesta.

Montserrat Sala ha dit...

Miriam; no me cuentes cosas así, que me dà un telele. Hay gente que por muy educada i civilizada que sea, pierde los papeles.
Que tal llevas la distancia de tus niñas?.
espero que no sea muy dura,i puedas verlas a menudo. Te lo deseo muy sinceramente.


Querida Higorca: En nuestro caminar por la vida, encontramos, pesonas de todas condiciones.
Unas són muy exageradas, otras dicen mentiras para imprsionar. y al final estamos las tontitas. Las que nos dá lástima todo. las que siempre decimos amén.... Gracias por ecribir, amiga mia.