dimarts, 31 d’agost del 2010

DELS PASTORS I LA SEVA FEINA

Una de les professions que es resisteix a desaparèixer, i me'n alegro molt, es la de pastor. Sembla com moltes altres que ja sigui passada de moda, pel que fa a les noves profesions, en el mercat laboral, i s'hagi rel.legat a l'última posició d'aquests oficids vells, que parlava en un post, no fa gaires dies.

El colectiu de pastors, es redueix això sí, en en llocs molt concrets, però té una importància vital. En primer lloc, ningú de nosaltres podria menjar carn de xai, ni el saborós mató de llet de cabra, ni els famosos formatges manxegos si no existissin aquestes persones, sacrificades, solitàries i fins i tot una mica romàntiques. Per a ells no hi ha festa, ni gran ni petita. No lliuren ni un sol dia i han de treure el seu bestiar a pasturar tan si fa fred com si fa calor . Dinen a l'ombra d'un arbre frondós l'estiu, les provisions, que els ha preparat, i quan fa fred sempre poden parar taula en una solana arraserada. També tenen solució si plou. Llavors s'aixopluguen en qualsevol espluga o cabana, que mai hi manquen. Els gossets que els ajuden a dominar el ramat, i a entrar-lo al corral, son a més a més d'una eina molt important, una bona companyia. Sempre van al seu costat, pendents de les seves ordres.

Un pastor es una persona observadora, prudent, i té un poc de la saviesa, que és comuna en aquells individus que tenen temps per pensar, que no van mai estressats, i que per si fos poc fan un treball que els agrada. Sempre amb contacte amb la Natura. I lliures.

Estic completament segura, que molts dels que tenen una bona poltrona, en el camp de la política, i de les finances, els canviarien la feina moltes vegades

11 comentaris:

Neogeminis Mónica Frau ha dit...

No creo que la mayoría de los políticos se entusiasmaran con una monótona vida de pastores!, es una idea mía, pero creo que ellos prefieren los enredos, los barullos, los fuegos de artificio.

Un abrazo.

Montserrat Sala ha dit...

Creo que estás en lo cierto, amiga Neogéminis. Pero, los enredos, los barullos, tambien les traen complicaciones, mucho estrés y bastantes problemas, como el descrédito, la fama de prevaricadores etc. etc.
Gracias por leerme. Te mando un último abrazo del mes de Agosto.

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Es verdad: ya pocos quieren ser pastores. Por aquí hay una propuesta para traer pastores africanos. Se habla, incluso de los Masai. No es broma, no.
Saludos.

Norma ha dit...

Montserrat creo que cada vez hay menos pastores y menos sacerdotes, algo debería cambiar en la sociedad actual.
Gracias por publicar. Besos

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

BON DIA MONTSERRAT:

UNA VEGADA VAREIG SENTIR PER LA RADIO UNA ENTREVISTA QUE LI VAREN FER AL TENOR BERNABÉ MARTI, EL MARIT DE MONTSERRAT CABALLE´.

VA EXPLICAR QUE AVANS DE SER TENOR, HAVIA SIGUT PASTOR DE XAIS I QUE HAVIA SIGUT MOLT FELIÇ, PASTORANT A LA MONTANYA.

ENCARE LA QUE LA VIDA DEL PASTOR DE XAIS, SIGUI DURA, TAMBÉ EL CONTACTE AMB LA NATURA DEU DESPERTAR MOLTA SENSIBLITAT.

UNA ABRAÇADA, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

Buenos dias profesor: Los Masai africanos? No, no lo sabía. Seria colorista, pero no sé si lo bastante de fiar. Igual se comen a las ovejas.
Además saliendo de la frondosidad de la selva, no me los imagino corriendo por las solariegas i secas tierras de Castilla. Habrá que esperar para verlo. Gracias por opinar

Montserrat Sala ha dit...

Hola querida Norma: Pastores de ovejas y pastores de almas,(en teoría), están casi de baja laboral. Esperemos que las aguas turbulentas, se vuelvan mansas y retomen su cauce.
Gracias por visitarme, amiga.

Montserrat Sala ha dit...

Montserrat Llagostera: Tampoc ho havia sentit mai. I és ben curiòs. Penso que aquest senyor, està molt malalt en aquestos moments.
Desde aquí l'hi ho desitjo un restabliment bò i proper. Gracies per comentar les meves parrafades.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida amiga, llevas razón, cada vez hay menos pastores, y podemos pensar que son personas distintas, diferentes, llevan algo dentro, personas cultas por que tienen tiempo para leer mucho, otras dibujan o tallan la madera, aquí en este lugar de La Mancha, todavía hay bastantes, hay mucho ganado lanar, el queso es algo exquisito y trae riqueza al pueblo, en la televisión regional hacen un programa de gente que sabe cantar y nunca ha tenido una oportunidad, este año había un pastor, un señor de cincuenta y algo que canta maravillosamente bien el flamenco y así podemos enumerar un montón de cosas y hechos más, es gente noble aunque a veces su soledad les impide demostrar todos sus buenos hechos.
Un abrazo

Montserrat Sala ha dit...

Hola Higorca: Ya me suponia que en la Mancha hay mas pastores que en otros sitios, por lo del ganado lanar. Estoy de acuerdo que són gente diferente, tranquila, y muchas veces esconden a personas inteligentes, y buenos pensadores.
Gracias por tu apoyo y tu comentario, y como siempre recibe una fuerte abrazo.

jg riobò ha dit...

Yo quise ser pastor.