dimarts, 26 d’octubre del 2010

ELS ALDARULLS DE NÀPOLS

Ya hem arribat a Sans!!!
 La meva por i els meus calculs inequívocs sobre el reciclatge, sobre la certesa de que hem de fer marcha enrere en al utilització de papers y papers humits, en la reutilització del envasos, en l'aprofitamen de les deixalles per fer compostos y per fer funcionar les calefaccións, desterrar dels nostres costums el rentar i fregar continuament, de llensar energia i combustible a tort i a dret, per comptes de mirar per ejemple d'ulilitzar menys els cotxes i anar mes en bici, ques es mes sà, mes econòmic, menys contaminant i de pas estalviem la cuota del gimnàs. I posarar-nos un jersey a casa en lloc de pujar la calefacció, tampoc serie demanar massa. Pujar sempre que es pugui les escales de casa en lloc de l'ascensor etc...

A Napols (Itàlia) hi ha grans revoltes i protestes por la construcció d'un abocador de brossa de un munt de millers de metres, per enterrar o enmagatzemar tota l porqueria, que generem de manera irresposable, de vegades per ignorancia, d'altres cops per desidia. Les deixalles de cadascú de nosaltres, han de ser minúscules i deben de tenir cura de aprofitar al maxim. tan les coses comestibles com les robes, mobles i elctrodomestics.
Consumir menys ens afavorirà, i ens anirem acostumant a portar un ritme de vida más auster, que es el que convé per fer aquest canvi de les estructures econòmiques i solcials. I ens sentirem millor, n'estic segura, per  contribuïr que el mon torni a ser una mica més net, mes sostenible, i poder-lo transferir als nostres succesors, amb la cara ben alta.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hay mucha gente solidaria con el medio ambiente que recicla bien sus residuos, pero tambien hay muchos que no lo hacen. En una casa de dimensiones pequeñas tiene mérito separar los plasticos, lo organico, el cristal...etc por la falta de espacio.
En las casas de campo todo se aprovecha, para abonos, comida de animales...y pienso que resulta más cómodo...
Dias atrás estuvieron, en Canarias, un equipo de buzos, limpiando los fondos marinos...y vergonzoso es lo que se encuentran....
Hay que seguir insistiendo en esa necesidad de reciclar como lo has hecho tú en esta entrada.

mariajesusparadela ha dit...

Hace ya mucho tiempo que estoy mentalizada. Y no es solo reciclar y reutilizar, sino consumir de manera responsable y producir sin química.

TORO SALVAJE ha dit...

Totalment d'acord.
O ens ho prenem en serio o això no acabarà bé.

Petons.

Montserrat Sala ha dit...

Querida Anna: el fondo marino, las altra cumbres, y todo o que pisa el hombre esta hecho una m....
Lo malo es que pagaremos todos justos por pecadores, porque si no encuentran solución o la gente no se mentaliza, acabaremos hasta el cuello.
Gracias Anna, por tu visita, que aprecio mucho.




Mª Jesús: El consumo responsable es lo mejor de todo creo yó. Darlo a entender a los demás, eso sí que es difícil. Desde todos los ángulos. Saludos grandes desde Barcelona.

Isabel Martínez Barquero ha dit...

No nos queda más remedio, estimada Montserrat. O reciclamos y somos respetuosos con el medio ambiente o malas perspectivas de futuro.
Cada gesto cuenta.
Un petó ben fort.

Montserrat Sala ha dit...

Gracias por tu visita, amiga isabel. Veo que coincides conmigo en que hay que preocuparse de las cosas pequeñas para que no se vuelvan grandes, y demasiado peligrosas.
Cordialmente

Montserrat Sala ha dit...

Toro, disculpa; Ara m'adono que m'havia oblidad de tú. En primer lloc gracies per la teva constancia en vistarme. Sé de sobres que el meus escrits no ho valen. Devant de un home inteligent com tú, encara em ssento més petita. així que gracies una altlra vegada, amic.

jg riobò ha dit...

Entra dentro del consumismo.
La ecología se perdió con la revolución industrial.

Montserrat Sala ha dit...

Si que es cierto jg. pero es uergente volver a recuperarla. Si noes as´si pinta muy mal.
Saludos

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Debemos reciclar, es algo que no debemos de eludir, también las autoridades deben de estar al "loro" y poner contenedores en condiciones para poder hacerlo, es lamentable llegar muchas veces con tu recicle y encontrar que todo alrededor del lugar esta hecho una pena, mucha gente llega y no se entretiene a poner cada cosa en su sitio, lo deja en en el suelo, vergonzoso ¿Cuando vamos a poder aprender a ser personas?
Besossssssssssssssssssssssssssss reciclados