dimecres, 12 de maig del 2010

L'ESTAT DELS COMTES O ELS COMPTES DEL ESTAT

Per fí ha esclatat la guerra del enciam,. (com dirien molt bé els nois de La Trinca)
L’actualitat politica es de tal grau de desatemps, i desconcert, que no faria pas bé, de no vulguer-ne parlar i fer-me la distreta, com si no passès res. Mirar cap un altra banda, es justament el que han fet el grans "mandamassos" de les comunitats i de les mes altes jerarquies del Paìs. Estàven tots molt ocupats, fent-se regals, comprant voluntats, i malversant tots els fons de l’olla gran. Que si jó, que si tú, els uns per ells altres no han escombrat les escales, no han mirat sota la catifa, pero han fet neteja general.
I ara a pargar-ne les consecuencies, no es difícil de endivinar a quí li tocarà.

Vull trencar una llança, a favor del peixos grossos que presuntament son reponsables, d’aquest desgavell. Perque no estem en una crisi qualsevol; Ara penso, que passem per un canvi molt profund de totes les esctructures de base.
Res ya no serà igual. Es segur. Ademés es el que toque. Des de molt lluny la societat ha passat cíclicament, per époques canviants, insegures i mes perilloses, encara. Però la nova época, com serà? En hi haurà prou amb aquestes restriccions i baixades generals de sóus?
Estem greúment malalts econòmicament, i portser tindrem que pasar per cures mes contundents, i dificils de receptar.

6 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Ai Montserrat!!!!
De vegades les mestresses de casa sabem més d´economia que els que han estudiat Ciencies Económiques.
Fa molt de temps que molta gent esrirava més el braç que la maniga, com diemn els catalans.
a mi devgades amb deian que no fos garrepa, perque miro molt l´economía doméstica, i es que aquests Pais en sigut poc previsors.
mira els Bancs en donat molts credits per comprar pisos a perones entre ells inmigrants, que pobrets, no tenian la feina gaire segura i ara que, apa, el pis endeutat i a perdeu tot.
Montserrat, a mi en vàren educar a valorar les petites coses.
I ara la gent que no esta acostumada a viurer amb lo necesari li costará molt apretarse el cinturó i ja veus a qui li tocará "pagar el pato", els jubilats, els pensionistas.
Perdona si mi extés molt, però es qu´es una llástima el que está passant.

Una abraçada tocaia, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

No et tinc que perdonar res, tocaia. Es ben normal que ens vulguem desahogar. Confiem que les coses cambiaran. Sempre he sentit a dir que per arranjar-les bé, cal espatllar-les ben espatllades, primer.
ES veritat, que encara que es tingui, s'ha de ser molt primmirat també amb les coses petites, per respecte als que no tenen res. I es la primera pedra per fomentar l'estalvi. Gracies per la teva colaboració.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida amiga¡Sabes, me gusta tu blog! ¿Porqué? Muy sencillo son cosas reales, cosas con un significado muy profundo, esa es la buena critica o el buen leer, llámalo como quieras, llevas razón por fin ha explotado todo, se esperaba hace días, pero... Eso se debería de haber hecho mucho antes, no solamente tenemos crisis en España, esta mundialmente, ya que como es muy bien sabido, la llave del poder la tienen unos muy poquitos, pero anda y explica estas historias a cualquier persona de andar por la calle, no lo entienden, aquí se ha despilfarrado muy mucho, hay un refrán que dice "Ancha es Castilla" pues aquí se han confundido y han abierto el cofre muy abierto, se esperaba ¿Quien paga las consecuencias? Como siempre el pobre más pobre, el rico mucho más rico, ahora eso sí que no nos falta el fútbol aún que sea en la otra parte del mundo, porque no nos sirven los medios de comunicación tiene que ser "insitu", bueno eso es solo un ejemplo de los muchos, así que querida apechugaremos con lo que nos venga.
Un abrazo muy, muy fuerte

Neogeminis Mónica Frau ha dit...

Toda crisis se supera...tiempo al tiempo...las cosas se irán acomodando.

(En todo caso, en el norte pueden tener el consuelo que aquí en el sur las cosas SIEMPRE van peor que allí! jejjeejeje)


un abrazo.

Montserrat Sala ha dit...

Higorca, tenemos una cosa en común: A mi también me gusta tu bloc Aun siendo diferente el contenido de ambos, yo admiro del tuyo la sensibilidad, el arte que destila, la fineza de sus temas etc. etc.
Yo, no quiero autodescribirme, porque no es mi cometido, pero soy franca, me gusta llamar a las cosas por su nombre, i la gente me entiende, creo.

Yo llamo a mis escritos "parrafadas", porque escribbo, sí, pero no aportan nada nuevo nadie.
tampoco, explico chistes, ni pongo fotos, ni hago versos. enfin que mirándolo bien, ni sé como me aguantaís, ni porqué. jajaja!
Hasta otro rato querida!

Montserrat Sala ha dit...

Noegemenis: Supongo que el tiempoo i los sacrificos de todos arreglarán el problema. Por lo menos, esto es lo que se espera. Pero te sientes manipulado, mal gobernado i engañado. Tú como argentina que eres tendrías que comprenderme. No sé tu edad. Pero creo que si no los has vivido, lo habrás oido comentar. También fué muy gordo. Saludos mi piva.