dijous, 13 de maig del 2010

LA CREU ROJA

Aquesta el la principal i mes antiga O.N.G. (Fondada a Suïssa l’any 1864). Es cosiderada per tot arreu, i el Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) com l’ancestre de totes les O.N.G., que tinguin un estatus específic amb llurs estats, ben definit i clar per poder ajudar amb tota llibertat

Les O.N.G d’avui, són indubtablement, molt importants en els conflictes armats, o de crisi i misèria.
La neutralitat que esta fixada des de la creacció de la Creu Roja, els conferieix el poder de mediadors i d’agents d’ajud i cooperació en les més diverson ambits, de la població mes desfavorida. Els bons sentiments que animent al voluntariat, i el socors donat desde el mateix camp de batalla, si vé al cas, fan que totes aquestes institucions siguin respectades, pel conjunt d’institucions del països òn se fa necesaria la seva presencia
Cal remarcar una altra vegada que la misó inicial d’assistencia neutral de les ONG, pot arriibar a devaluar-se per actituts marcadament polítiques. Les accións d’ajud que coordinen són sobretot guiades per els valors, la cultura, l els interesos dels països donants.
Totes les ONG, reivindiquen la seva pertenencia al mon de la societat civil, però estan molt cuestionsades quan darrere seu s’endivinen bases de gestió centralizada i fortament jerarquititzada.

Però, no es pot negar que están mainipulades i utilitzades com moneda de canvi, molt útils en politica exterior de molts estats, diguem democràtics.

15 comentaris:

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Las llamadas ONG son la expresión de los sentimientos de solidaridad de los individuos: como en todas las organizaciones, hay corrupción, por desgracia. Y juego político. Por eso hay que saber distinguir bien antes de dar un donativo o participar en una de ellas.
Saludos.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida te aguantamos por que es interesante lo que dices y con sentido común, es lo que interesa en realidad, leer, escuchar, y comentar, todas las ONG, son buenas y malas, a veces nos lavamos el alma con ellas, Cruz Roja, Caritas, etc., etc. Cuando hay mucho, algo se pierde, no hablo por hablar, lo digo porque lo he visto y palpado, sabes cuando tengo algo o quiero hacer "algo bueno" no lo digo y siempre, siempre tenemos alguien muy cerca que lo necesita, de esa forma se donde y como va, también ellos hacen cosas muy buenas, quiero decir las ONG, indiscutiblemente, pero ¿les gusta que los vean? Eso no es caridad, me parece no lo sé.
Un abrazo y sigue escribiendo todo esto.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

perdón, perdón, perdón, gracias por todo lo que dices de mi, creo que te excedes un poco, cada uno hacemos aquello que sabemos, queremos o nos gusta, unas nos gustan más que otras, yo no puedo dedicar todo el día y muchas veces no todos los días a este "trabajo" por que aún estoy en activo, pero con un poco de esfuerzo intento llegar.
Un beso sigue escribiendo por favor, reflexiona así

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

HOLA MONTSERRAT.

Ara mi enrecordat d´aquella película dels anys 60, que protagonitzaba la Conchita Velasco
"Las Chicas de La Cruz Roja".
Mira en épocas com ara més que mai son d´agrair les O.E.N.G.S, tinguin el nom que tinguin, siguin Cruz Roja, Manos Unidas, Cáritas..etc, la questió es que totes s´uneixen amb una bona causa la soliraritat.
Una abraçada tocaia, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

Las ONG, són como Vd. dice, la máxima expresión de la solidaridad. Estamos completamene de acuerdo.
Pero mueve grandes capitales, e incluso opera en bolsa. Nada es reprochable, y esto tampoco significa que hagan mal. Pero la gente nos hemos vuelto desconfiados, i muy recelosos con la corrupción. No cree profesor que nos asiste un poco de razón? A gato escaldado. . .
Muchas gracias por su opinión, que tanto cuenta para mí.

Montserrat Sala ha dit...

Higorca: Dos cartas en un sólo dia! no te estarás
pasando?
Agradezco todo lo que me dices y mañana para castigarme me escribes tres. Vale?
Gracias, Gracias, Gracias.

Montserrat Sala ha dit...

Montserrat Llagostera: A una persona bona i solidaria com tú, no li puc pas insinuar que les coses de vegades són una mica més "irregulars" del
que pensem.
Malgrat tot sempre s'ajude al que ho necesite, i ens mancarán moltes ONG, per donar l'abast.
Fins demà, Montserrat i gracies per la teva fidelitat.

Jota Ele ha dit...

Lamentablemente, Montserrat, no es oro todo lo que reluce, ni en la Cruz Roja ni en la mayoría de las ONG's.

Sí tienen mi aplauso y apoyo los voluntarios que, en primera línea, ejercen una labor impagable.

Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Tu lo has dicho Jota Ele: una labor imapagable y más teniendo en cuenta, que la mayoria de los voluntarios, son gente muy joven y entregada.
Hay en estos sitios gente muy entera, y con los valores bien claros. GRACIAS A DIOS.

Eastriver ha dit...

Es trist que tot estigui una mica venut. També passa amb els sindicats. De totes maneres jo sóc un defensor de les ONG, sense cap mena de dubte, tot i que hi pugui haver alguna cosa no molt clara en alguna d'elles. També estic obviament d'acord en els controls externs.

Montserrat Sala ha dit...

Darrere de totes les coses, sempre hi ha diners,
Es el que fa moure el món. Només una cosa se'n salve: L'amor fratern. I aixó es el que han de sentir els voluntaris de qualsevol ONG. i penso que ho senten, sobretot els de base. els que toquen el malalt, el ferit, el famèlic, el indigent etc.

M'has donat una bona alegria al incloure'm a la teva llista de blogs. M'afalague i hem motive moltíssim. Gracies amic.

Sor.Cecilia Codina Masachs ha dit...

Gracias Montserrat por pasar por mi casa y que le haya gustado la poesía. Desde que tenía 7 años que escribo y a los 15 publiqué mi primer libro. Aquello ya pasó, pero fue una experiencia muy bonita
Con ternura.
Sor.Cecilia

Montserrat Sala ha dit...

Germana Cecília: si escriu des de tan jove, i ademés ha publicat llibres, no es d'extranyar que m'hagi soprès la qualitat dels seus escrits, i de la poesía d'avui. La felicito ben cordialment. Que decansi, amiga.

Asun ha dit...

Es triste pero se han oído casos de corrupción también en alguna ONG. Cuando el ser humano está de por medio siempre existe el riesgo de que haya algún elemento corrupto que ensucie el objeto de la organización. Eso hace que al final estemos recelosos de a quién entregamos nuestro dinero.

Besos

Montserrat Sala ha dit...

Pienso que el quede alguna manera se apropia del dinero destinado a los pobres que pasan hambre, son merecedoresde grandes castigos, i quién sabe si no los reciben de aquel Dios justo, que escribe recto en renglones torcidos. Debería ser así. Gracias Asun por tu opinión sincera.