dijous, 4 de març del 2010

A LOS TOROS!!! A LOS TOROS!!!

La meva mare sempre explicava una historia molt singular, en refencia al tema que aquestos dies és plena actualitat informativa.
Deie que quand ún anava a una festa molt temps esperada i amb ànims de divertir-se, al sortir de casa, estave tan cofoi i excitat que deie al que li preguntave: “A los toros, a los toros!!! voy a los toros”, cridave una vegada i un altra tot esverat.
Passades unes hores, o un dia, que tant és, al tornar caminave arrossegant els peus, sense poder anar depressa, del mal que li feien totes les articulacions, sense poder parlar perque havíe cridat i cantat fins esgargamellar-se, i en aquest estat quand algú li preguntave d’òn venie, deie: Dels toros!, dels toros! sense ni aixecar la veu.
Avui dia a casa meva i entre amics, quand arrivem a casa cansats, sempre se sent algú o altre que fà aquesta exclamació: Del toros!!!! Un clasic.

El cas és que aquí a Catalunya, es volen prohibir les corrides de braus, els embolats, i no se quantes coses més. A mí la paraula prohibir em fà molta por. Sempre acave colpejant aquells que la volen imposar. I aquesta vegada també podrie passar. Fan tanta propaganda de aquestes exibicions, que la gent que no teníe cap intenció d’anar a la plaça, finalment, li agafaràn ganes d’anar a veure que es lo que allà s’hi còu.
Jo, a un espectacle, on es jugue amb la vida i la mort del qui sigui, no hi aniré pas. Per desgracia, bé prou que en pasen de coses groixudes, a la vida que no cal veure més sang i fetje, que d’aixó, ja n’anem servits. Complaure’s amb aquesta visió es per mí, una cosa molt estraña i que no arribo a compendre. Una persona que plore al seu gosset mort de vellesa, que li fà un retrat que el pose al menjador en un lloc preferent i que desprès s’en va a veure com degollen un brou, pel gustde sentir l'olor de la sang, en brollar de la fera!!! Inaudit. Per aixó la meva opinio és, i amb tots els repectes per tothom, que no es faci més publicitat, fent debats i enquestes, que el que en tingui ganes hi pugui anar lliurement. Crec que amb el civiste i una millor educació, aixó caurà com la fruita madura.

8 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Bona nit:

A mi no m´agrada que facin patir els bous´, ni a cap animal i tampoc a les persones.
Devegades havia pensat ferme vegetariana, pero si anem a mirar les verdures també tenen vida encare que sigui vegetal.
I es que tot es tan relatiu.
Una abraçada.Montserrat llagostera

Montserrat Sala ha dit...

No es tracte del que nosaltres ens agradi o nó, Montserrat. Per fer desapareixer aquestes tradidicóns tan arrelades, potser no es manera, de fer-ho, com ho están fent bé, volia deixar entendre. Un petonàs ben gròs.

Conxa ha dit...

ayyy los toros y yo. Es una gran contradicción en mi vida. Pero en cualquier caso tu reflexión es la manera y el modo de llevar el tema.

Pero en cualquier caso, pienso,que ver como se mata un animal no debiera considerarse "fiesta",
ni hacer lo que pretende Madrid.
Y aunque la palabra prohibir, nos de algo de susto,si es necesario, que en este caso considero que si lo es, habrá que hacerlo.

He crecido viendo corridas,mi padre admiraba las corridas, se cuando se ha hecho un bonito pase, cuando se han puesto bien unas banderillas, cuando el picador ha hecho bien o mal su trabajo...pero, no es justo lo que se le hace al toro.

(que largo me ha salido esto.....)

Montserrat Sala ha dit...

Gracies por el tèu comentari, amiga Conxa. Ja ho veus en temes candents i polèmics, només hi passo de puntetes. No vull ferir sensibilitats. Una abraçada de l'òs, o del elefant. Com el prefereixis,

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida amiga, llevas una buena entrada a debate, de toda la vida en España, han existido los toros, es nuestra fiesta nacional, todo el mundo habla del toro, del animal ¿Qué pasa con el torero? ¿No es una persona? ¿Porque comemos pollo? ¿Se come crudo? o la ternera, o el cordero, porque después esa carne de toro se vende y es dinero, alrededor de la fiesta hay un montón de gente trabajando, con un trabajo seguro ¿Nos podemos permitir ahora perder más puestos de trabajo? Yo pensaba que PROHIBIR, era de dictadura, creo si no me olvido que estamos en democracia ¿Eso no quiere decir libertad de pensamiento? Yo, adoro a los animales, los que me conocen lo saben, pero pongo cada cosa en el lugar que le corresponde. Perdona Montse, esa es mi opinión, porque me gusten los toros no soy ni mejor, ni peor, me siento orgullosa de haber conocido la fiesta en la Monumental de mi ciudad Barcelona.
Besos

Montserrat Sala ha dit...

Hola Higorca, Me pecere una opinión muy respetable i mas aún viniendo de tí que eres mujer juiciosa, i te conozco.
Pero yo tambien tengo la mia i es que, por mí no se sacrificarian ni pollos ni corderos ni perdices ni nada, de lo pueda sufrir con la muerte. I menos aún de los toreros.
No soy vegetariana, pero no me importaría serlo. mira si todso hicieran lo mismo creo que la economia del paìs se vendria abajo. Seria simplemente vivir de otra manera, i morir cuando no hay más remedio. Muchos besos amiga. y salud!

Sor.Cecilia Codina Masachs ha dit...

Aunque soy monja de clausura, he vivido en la sociedad por espacio de 40 años, me gusta «La Fiesta Nacional», que el nombre que siempre en nuestro país ha tenído. Me gusta el colorido, los toreros con sus trajes de luces, los caballos y el toro. Pero no me gusta que le hagan daño y lo maten, esa parte me hiere mucho, pero comprendo que es una parte importante del toreo, los profonos nos desagrada pero un torero no podría torear sin haber empezado el bandilledero su faena, todo tiene su sentido aunque nos parezca doloroso y lo es.
En mi juventud, y eso es para que se rian, me tiré a torear un toro en un pueblo de Santander, me sacaron del ruedo la guardia civil y me libre de la multa por mi audacia y el buen pase que le dí al toro que lo vi más grade de lo que era.
A mi entender, estoy muy de acuerdo que esta fiesta tiene unas raices muy profundas en toda la nación y que debería ser libre ir o no ir a ver una corrida de toros. Pero «Prohibir»no es propio de un país que se gloria de una democracia avanzada.
Un abrazo fraterno
Sor.Cecilia Codina Masachs O.P

Montserrat Sala ha dit...

Bon dia germana: No tin rès a anyadir al seu comentari. Els gustos son com el colors. Jo he defensat i defenso el que cadasqù pugui fer allò que més li agrada, lliurement. Ho podría dir més alt però no pas mes clar.
Gracies germana Cecilia, pel seu parer.