dimecres, 24 de març del 2010

LES MARATHONS URBANES

S’han possaT de moda, i ara per ara no s’hi pot fer rès. No hi ha cap ciutat del mon, que no organitci la seva Marahtó anual. Fà modern, Fà actualitat.
Es tallen tots el carrers, es mobilitze tota la Guardia Urbana i som-hi! Durarà lo que les marques pucitaries vulguin. Perque la gent si està ben publicitada i motivada es capaç de tot. De fer puenting sense corda, de fer parapent sense la lona, o de fer rafting sense Zodiac
Perqué? No ho sé. Jo diría que es un repte que la persona fà amb sí mateixa, i perque no pot pas ser menys que el veì. O per pendre fama, o per un premi quantiós. qui sap!
El meu amic Ciriac, em và dir un dia que l’esport l’havien inventat els metges per tenir pacients. que si la gent no feie cap ruqueria d’aquestes caraterìstiques, es manteníe sana fins ben vella i arribave lluny. Però que a ells no els interesave quedar sense feina. I portser tenie pròu raò el meu amic.
JO, no m’atreviría a dir tant. Però que es veuen fer als esportistes, i amb directe uns esforços sobrehumans, que poden ser de tot menos saludables; Es cert. Són l’agotament elevat a la màxima potencia. El defalliment voluntari mes bestia.. Una altra cosa es moure’s amb mesura, per que els mùsculs no es quedin adormits avans d’hora. Nedar, caminar, fer estiraments etc. peró quand veig o llegeixo que es moren de fred penjats en una montanya, quand sento que un allàu, en sepulte uns quands o bé quand desprès de les marathons en i ha que acaben amb lipotímies, penso Deu meu! no tenen senderi!!!

13 comentaris:

Asun ha dit...

Todo está bien en su justa medida. Lo que pasa es que ¿quién dice cuál es esa justa medida? Lo que para unos es suficiente para otros es poco, y al revés.
A mí, eso de machacarme no me va.

Besos

Montserrat Sala ha dit...

No sabes aquella fabula del congreso de ratones, que despues de mucho deliberar decidieron, poner un cascabel al gato, para poder oirlo, i escapar de sus garras, pero el problema vino cuando se preguntaron: ..i quien le pone el cascabel al gato?
I quien sabe lo que és bueno, o malo par la salud?.
a mi me gusta el ejercicio moderado. Un beso amiga por tu aportación.

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola tocaia:

Jo fa anys, per volguer fer més esforços dels que de poc mi quedo.

Anava apendre a nadar i amb vaig anar cap al fons de la pìscina d ´agotament.

Si no es pot, no es pot i punt.

Reb una forta abraçada. Montserrat LL.

Montserrat Sala ha dit...

A certes edats, no si val fer el ruc. Es pague massa car. No ho creus?...moltes abraçades montserrat llagostera vilarò

jg riobò ha dit...

Hay que moverse fisicamente, sino nos petrificamos.

Anònim ha dit...

Montserrar, por deformación profesional, digo, (sabes que soy enfermera)y repito cada dia a mis pacientes, que deben de hacer "ejercicio moderado", según sus posibilidades...

Caminar es una buena practica....

No olvidar que la actividad fisica es un elemento recuperador de la funcionalidad y de la autonomia.

Nunca debiéra de faltar el ejercicio fisico en personas mayores,pues es grande el beneficio e incrementa la fuerza,la resistencia y la flexibilidad y sobre todo el equilibrio

Hay que promover el envejecimiento activo y saludable

La Organización Mundial de la Salud (OMS), define el “envejecimiento activo” como “el proceso por el que se optimizan las oportunidades de bienestar físico, social y mental durante toda la vida, con el objetivo de ampliar la esperanza de vida saludable, la productividad y la calidad de vida en la vejez”.

Otra cosa son esos deportistas de élite, que se machacan cada dia para hacer lo que hacen.....
¡¡Así que a moverse, amiga¡¡

Montserrat Sala ha dit...

Jg.Riubò: Por supuesto que nos hemos de mover para matenernos activos el mayor tiempo posoble. Esto es una cosa. La otra es poner la salud en peligro, por batir records absurdos. Saludos cordiales.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Anna. Una cosa es el que tu prediques com infermera, i que es el més recomanable. Però no em negarás que a una nena de 7 anys se la tingui que educar a no menjar quasi per mantenir-se esquelética, i puguer fer ejercicis al potro o saltar per les barres asimétriques. o a un noi de 15 ays fer-li nedar 5.000 metres cada dia avans d'anar a esmorzar. Jo em referia a aixó.
Gracies per la teva opinió, que aprecio en el que val.

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Respeto a quien participa en ellos, pero a mí me aburren. Prefiero andar, mucho. Y sentarme cuando lo necesito, para descansar y mirar.

Montserrat Sala ha dit...

Como es muy tarde, pocas palabras: idem de idem.
Gracias Profesor.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Querida amiga, ahora vivimos de maratón en maratón, todos queremos llegar los primeros, todos queremos estar por encima de todos ¿Te parece extraño que los atletas corran? Pues a mi eso me parece normal, tenemos que mover el esqueleto, lo que me preocupa mucho es otros maratones que podemos ver a cada momento, me gusta leer tus entradas y por eso hago maratón para poder hacerlo.
Un montón de besos amiga

Montserrat Sala ha dit...

Querida Higorca: Te cuento; ahora nadie quiere ser el primero de la clase. NO està bien visto por los compañeros que le hacen al estudiante la vida imposible. Lo que ahora se lleva, es ser el primero de una prueba de velòdromo, el primeo en marcar goles, el primero en ejercios de anillas etc etc. etc.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

¡¡¡Qué razón tienes querida amiga!!! Besos