dissabte, 2 de gener del 2010

SENITR EL PAS DE LES HORES

He observat que hi ha molt poques persones que no mirin el seu rellotge de pulsera, un futimé de vegades. Es un vici? Es una fixació? Es un tic?. Hi deu haver molts y molts casos i situacions diferentes, i es pot donar moments en que cal mirarlo justificadament, i d’altres vegades que el mires molt sense tindre tard o sense esperar ningú. Aquest ejercici d’ apropar el canell de la mà al nás, es perque, a la gent que el practique, li corren més ràpides les hores? no ho crec. ni crec que la persona ho sàpiga, Ho fà iconscientment i pròu.
Les hores que són en realitat, petites porcions de la nostra vida, passen inexorablement, tan si les controles com si nó. les hores felices son sempre mes curtes, o passen molt depressa, i aquí ni el relotge de pusera ni el de paret ni el digital i poden rès. Els minuts de dolor d’incertessa, les hores desgraciades d'una agonia es fan eternes. Por lo tant si o mirem bé el posesió de un relotje seveix nomes per pendre l’autobús, perque les hores decisives i importatns en la vida de cualsevol ésser humà no hi ha relotge posible que les pugui mesurar. Es inùtil doncs mirar i remirar la nostra petita joia de marca. Res canviarà. Es un ejercici de lluiment i de estatus, i poca cosa més. o es que les persones han de menester el reloge per saver quand arribe la nit o el dia? Es un instrumnent de tortura, doncs? Jo m’iinclinaria per aquesta hipòtesi. Si segons la teva maquinenta del temps, fas tard a una cita o a una reunió important, et maten els nervis. Però si arrives a un lloc massa aviat i cal que esperis una bona estona també et mengen els nervis.. Si o nò?

6 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

HOLA MONTSERRAT:

JO DEL RELLOTGE EN DIC LA MÁQUINA DEL STRÉS.

COM SEMPRE LES TEVES REFLEXIONS SÓN MOLT BONES I LA D ÁVUI MOLT ACERTADA.

PETONS TOCAIA. Montserrat Llagostera.

Estela ha dit...

Muy buena reflexion amiga..es igual que miremos el reloj, el tiempo se nos va. lo importante es que nos sintamos sastifechos de que nuestro tiempo no ha pasado en vano, y que cuando llegue la noche podamos decir hoy ha sido un bueb día.

Un abrazo!!

Montserrat Sala ha dit...

Hola Montse. Si el relotge es maquina del stres, com duis, jo hi afegeixo que es una màquina de tortura. Petons guapa!!!

Montserrat Sala ha dit...

Hola Estela: yo digo siempre, que he hecho los deberes bien, en el tiempo que tocaba, y me siento satisfecha por ello. Pero aunque me parezca haber aprovechado el tiempo, esto no quita, que en cualquier momento, este mismo tiempo, me arrebate el fruto de mi tiempo. Pillas?

Isabel Huete ha dit...

Llevas toda la razón querida Montse, en realidad los relojes, en la situaciones más importantes, sólo sirven para ponernor más nerviosos. En unos casos porque las manillas parecen no moverse y en otros porque lo hacen demasiado deprisa, pero es una tortura que creo que no podemos evitar, a la que nos hemos acostumbrado como quien hace un gesto inconsciente.
Me dices en tu comentario que te pasas por mi blog pero que no ves que haya escrito algo nuevo. No sé si te pasará lo que a mi hermana, que me decía lo mismo y era porque no bajaba por la página y sólo veía la portada y la foto del Manifiesto contra el hambre y creía que éste era mi última entrada... Lo digo porque sí voy escribiendo cosas nuevas aunque sea menos a menudo. :)
Un beso muy grande, querida amiga y ten un Feliz Año en el que todo lo que desees te sea dado por la vida.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Isabel:Antes de volver a mirar tu entreda, voy a ocontestar tu comentario que te agradezco mucho: Pues mira: yó al año 2010 solo le pido una pequeña pero gran cosa:"Virgencita que me quede como estoy" con toda mis achaques con todas mis pastillas de los más variados colores, con todo el amor de mi gran familia, con el cariño impagable de mis amigos i con los poesias i los dibujos de mis seis nietas.
Tu crees que puedo pedir más? ... a sí que mi equipo informático no se averie!!!