dimarts, 20 d’abril de 2010

LA SENSIBILITAT ALS NOSTRES DIES

Qui díu sensibilitat, díu finesa, diu educació, diu emoció, diu compasió envers el altres menys aforntunats.
Ens trobem, moltes vegades en el trancurs de dels ultims anys, que semble que el sentiment més bell de tots, no sabem òn ha anat a parar. El busques per tots els racons, el crides pels carrers i per les llars, a la platja, i a la
montanya.. No respòn mai. Que s’en ha fet? que ha estat de l’educació del joves que ni es mouen quand una persona gran, no trobe seient al metro a al autobús? On és el bon criteri que deurien presumir molts escriptors de novel-les basura? erótiques pornogràfiques i il-legibles? I la ética profesional dels moderadors de programes del cor, que arriben més en-llà dels codis étics i morals establerts? que en fan de la sensibiblitat envers els infants? A les hores de més audiencia de nens, es programen películes de tiros, de gansters, i tota mena de programes que es distingeisen per la manca de pudor, tan en la acció com en els diàlecs?.
Tot aquest preàmbul per no parlar de problemes más importants i que fereixen tothom. Com per ejemple els botellons.
En fí, el dia que tornarem a la vida ménys estressada, i haurem recuperat el tó, podrem tornar a gaudir de la poesia, ens podrem emocionar amb una obra de teatre o ballet, i segurament serem una mica més feliços.

8 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Bon día:

Fan falta Historietes Exemplars.
Ja que están tan enganxats a la video conçola.Podrien fer jocs educatius, qu´ensenyessin el respete i l´educació.

Estic totalment d´acord amb tu tocaia

Una abraçada, Montserrat

Asun ha dit...

Es cierto que en muchas situaciones la sensibilidad brilla por su ausencia. Pero afortunadamente todavía nos encontramos con ella. Es mejor no fijarnos sólo en su ausencia.

Un abrazo

Pedro Ojeda Escudero. ha dit...

No podemos generalizar sobre los jóvenes. Además, la sensibilidad, la buena educación, la cortesía, ya no es valor de cambio: ni entre jóvenes ni entre adultos. Ejemplo: he vuelto a ver aumentar la práctica de tirar cosas al suelo, en la calle; o escupir.
Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Montserrat Ll. Ademes del que dius, també manque llibres de urbanitat, que ben poca gent d'ara saben el que és. que tinguis un bon dia tocaia.

Montserrat Sala ha dit...

Es una verdadera lástima que las buenas maneras, ya no sean moneda de cambio entre los jóvenes. i que no lo sean entre los adultos, aún es más grave. Hablar sin tacos, cuidar el medio-ambiente, respetar todo lo ajeno, para mí siempre serán valores a tener em cuenta, aunque la moda vaya por otros deroteros. Gracias por su opinión, Profesor.

Montserrat Sala ha dit...

Querida Asun: Te pudo decir lo mismo que le he dicho al profesor Ojeda. Nada justifica la ausencia de ls buenas maneras, aunque se hable difernte, o se actúe de manera mas natural i espontànea. Gracias amiga por visitarme i por tu valoraión del tema.

Higorca Gomez Carrasco ha dit...

Querida amiga, la sensibilidad no se compra, se nace, se prende, se lleva por dentro, lo que pasa es que algunas personas la olvidan y te puedo decir que hasta cierto punto las admiro, aquellas que somo sensibles, desgraciadamente sufrimos y mucho, es algo duro ver según que cosas, es como si te clavasen un cuchillo dentro del alma, me gustan tus entradas, y aún con mi poco tiempo por mi trabajo, intento estar a vuestro lado, hoy estoy en Barcelona, ya he estado con mi buen amigo, nos volvemos, mañana me espera mi trabajo en Alcala de Henares, así es todo pero me gusta estar contigo.
Un fuerte abrazo

Montserrat Sala ha dit...

Querida amiga: que làstima no haberme avisado que estabas por Barcelona. Me hubiera gustado mucho conocerte y recibirte en mi casa. O por lo menos encontrarnos en algun lugar y charlar un ratito.
Vas a volver pronto? o es que vienes a menudo?
ya me dirás.... Abrazos.

sinfonic i filles

sinfonic  i filles

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA
LA MEVA ORQUESTRA PREFERIDA