dimarts, 23 de febrer del 2010

COMENTARI SOBRE EL BURKA

En aquests moments previs a les seves eleccións, ha sorgit al país veí, un gran debat sobre aquesta peça de vertir de dona. Es una polemica important, per tots els francesos, i pels intgristes islàmics, ara ja extesos per tot el món. Es tracte, com us podeu iimaginar, que aquestos ciutadans vingunts del paisos aràbics, no volen deixar ni canviar les seves costums ancestrals i religioses del seus avantpassats.
En el món occidental, òn hi ha molta més llibertat de idees, i la dona ha assolit un paper important de igualtat, en les fàbriques, a la oficina, a casa, en política i sobretot en el pensamente psicilògic, no veu bé de cap manera, aquesta forma d’esclavatge, que represente el burka. No es pas l’estética lo que les empipe més, es la invisibilitat de la dona en tots els extractes de la vida quotidiana i profesional.
Una actríu francesa, ha volgut posar-se dintre un burka, durant un més, i el primer dia ja ho volie dixar estar. La seva experiencia que va titular “calvari sota el burka”, l’ha documentada i descrita per un diari de Paría, tal com ere d’esperar.
Va començar al més de juny, que feie una calor insuportable, i es va trovar amb dificultats per camiinar per veure-hi, per pujar escales, Etc. Và explicar també que tenie por, que tohom la assenyalave i que els nens es burlaven d’ella. Và patir la sóindome del fumador, al no puguer fer ni una calada del matí al vespre, i no podie anar ni del braç al seu acompanyant.
Aquesta experiencia es només una curiositat, que cal affegir a les altes més greus i més serioses.
La dona que porte el burka, es com si no existís, per lo tan es la negació absoluta de la seva realitat com persona. La dona que vesteix el burka, no hi pot veure, ni la pot veure ningú. Per lo tant es l’evidencia de que tampoc pot parlar, riure ù sentir la vida. Penso que potser es menys tinguda que el gos de la casa.
Cap cultura pot acceptar aquest fet, aquesta realitat.
Ploro per totes les dones sense voluntat, sense alegría sense esperança. I ploro per les dones afgahaneses i de tots els paisos òn el burka es el vestit obligatori. No importe si són integristes ù islamistes radicals

12 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola Montserrat:

El burka, es una presó per la dona que el porta.

Es horrorós!!!

Una abraçada. Montserrat Llagostera

Montserrat Sala ha dit...

Es un tema molt espinòs que ens afecte a tots. i va a més. ESpero que els governs sàpiguen reaccionar a temps. Es dificil i per aquest motiu tots miren cap una altra banda,

Moltes abraçades

PABLO JESUS GAMEZ RODRIGUEZ ha dit...

He leido tu post y lo he entendido casi todo, salvo algunas expresiones.

Es indignante esto del burka, amiga. Coincido contigo y con tu opinion: estoy de acuerdo.

El burka, como bien dices, supone la negacion absoluta de su realidad como persona. Y occidente deberia de hacer un frente común contra todos estos integrismos que no suponen mas que una intolerable involución, un regreso a un triste pasado.

Besos...!

Montserrat Sala ha dit...

Celebro que me hayas entendido. al fin y al cabo el calatán viene del latín, i tu con esta lengua madre romana, no debes de tener el menor problema.
(pero si te interesa mucho, lo de las espresiones que no dominas, copia i me devuelves el post subrayado. Es una idea. Si quieres probamos) Un saludo afectuoso

Norma ha dit...

Montse II por lo que he podido entender, es terrible lo del burka. Hay que caminar mirando hacia adelante. Besos.

Montserrat Sala ha dit...

Sí, hay que caminar i ver por donde se camina, que las que lo visten tiene dificultades tambien en este sentido.I no es el peor. Gracis por tu opinion, que sabes aprecio tanto.

Unknown ha dit...

Triste, muy triste ... Este mundo necesita muchos arreglos y este que comentas es uno de ellos. Otra desigualdad más a sumar a un mundo desigual.
Sobre lo que comentaste en mi blog a cerca de la "luz rural", decirte que son palabras sueltas, etiquetas que sirven para identificar conceptos, "luz" (por la peculiar luz del lugar y "rural" por el entorno donde se hizo la foto. No son automatismos de la cámara. La verdad es que casi siempre trabajo en manual.
Un placer pasar por aquí y comentar
Un abrazo

Montserrat Sala ha dit...

Gracias Angel por tu visita, y por aclararme conceptos. Recibe mi mas cordial saludo

Conxa ha dit...

te acompaño en esas lágrimas, porque realmente es para llorar de dolor.

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

Qué difícil es opinar en estos casos. Si yo fuera mujer y viviera en esos países que lo exigen, me pondría el burka: aunque no estuviera convencida.
Tiempo, educación y sabia presión internacional.

Lola Mariné ha dit...

Cuando hablamos de malos tratos olvidamos ese mal trato diario que sufren muchas mujeres, esa humillación, esa muerte en vida, esa cadena perpetua inhumana, ese no existir para nadie. Ni siquiera para los que se cuelgan medallas conbatiendo la injusticia y exigiendo derechos humanos a lo largo y ancho de este mundo.
Se debería hacer algo a nivel internacional para ayudar a esas mujeres.
(Estos temas me calientan...)
Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Gracias Conxa por acompañarme en mis pesares. Espero no olvidarme de tu cumpleaños. Con cariño.


Querido Profesor Ojeda: Si yo fuera a estos paises radicales y me gustaria mucho, tambien me disfrazaría. Esperemmos que la cultura occidental vaya llegando por aquellos andurriales. Cultura no es que les falte, pero es muy bruta con las mujeres. Esto costarà de cambiar. Saludos.


Loa Mariiné. Gracias por visitarme y traerme tu opinion caliente. La mia ya has podido comrobar que arde. Saludos afectuosos.