dissabte, 14 de maig del 2011

ANAR A COLLIR CARAGOLS



En moltes cultures, no solament no els colleixen, sinó que els hi fan molt fastic, inclús de tocarlos. Tan es així, que quand ha plogut, suten i trevesen els carrers, i ja cal tindre compte de no achafa-los, perque es pitjor encara achafar daltre coses, mes frerfumades. Son grossos, algun gegantins, pululen per alguns carrers, lents calmosos, arrossegant aquella voluminosa casa, fins que es tornen a amagar, sota una teula, entre el ramtge de una planta. O en un jardí descuidad o abandonat.
Aquí a casa nostra, des de sempre, i sobretot en algún lloc n'es un menjar molt valorat. Inclus es fa una festa del caragol a Lleida. No es pas broma, no. Es mengen cuinats de toda manera, i es l'article mes consumit de tots. Una autènica caragolada popular, amb tanta afuencia de casetes, colles,i la participàció en massa de totes les autoritas. Una festa tan esperada como o pugui ser la festa de san Miquel. a la de sant Anastasi. Recomano a tots els qeu vulguin gaudir i riure, que si apropin, perque es una cosa que hom no s'imagine.
Jo hi vaig estar un cop, i em va sorpendre molt agrablement, tot i que no vaig tastar cap cargol. La gatzara no hi manque, i un ambien familiar i bon rotllo.

Avui, però he anat a collir caragols, feie un temps adient. pluja primer, i al foscant si no fa massa fred, surten tots dels seus amagatalls i es poden arreplegar amb facil-litat. Els amics als obsequiairé el present, estarán ben contens.

7 comentaris:

Encarna Gómez ha dit...

aquí a casa també el meu fill i jo en entusiasmem quan a taula hi ha cargol, això és festa major, jaja!

Per cert, no ho sabia, però es veu que hi ha una tradició que menjar-los la nit de Sant Joan porta bona sort, així que ja ho sabeu!
Petonets!

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola Montserrat:

Per s´arreglat el blogger i podem comentar i fer noves entrades.

Quan anve al poble de Siete Aguas i plovia també n´anavem a cullir.

"Cargol treu banya, puja a la montanya,
Cargol, bové, jo també vindré."

Una abraçada tocaia, Montserrat

mariajesusparadela ha dit...

Yo, donde esté un buen filete de ternera gallega...

Norma ha dit...

Tenés los caracoles del mar y los de tierra. Muchísima gente los junta , los cura y se los come, particularmente, NOOOOOOOOOOOOO. Los caracoles de mar son bellísimos, parece que cada uno tuviere una historia.
Bello relato.
Cariñossssssssssssssssssssssssssss

Neogeminis Mónica Frau ha dit...

Yo sólo he comido caracoles de mar. Me encantaban cuando era chica y más libre de prejuicios, hoy soy lago más reticente! ejjeje
Un abrazo.

Maite ha dit...

Hola guapa, un texto precioso, pero hoy me ha costado más leerlo, sigo ingresada, pero vengo los fines de semana, me conectó poco, pero alguna cosilla nueva he puesto en mi blog.

besossss milllll

maite

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

Hombre, digo mujer, van apareciendo y parece ser que esto esta arreglado..., bueno a mi me gustan cogerlos y comerlos, en mi jardín tengo un montón, como no podemos poner, ni ponemos, nada de productos químicos por mi alergia, los cojo, me divierto, tengo una caracolera donde los dejo limpiar y luego los guiso, y a la plancha están de P... M..., los amigos cuando vienen preguntan ¿Hay caracoles? Siempre tengo porque una vez guisados de mil maneras los guardo en el congelador y hago felices a un montón de amigos, aquí suelen vender y muy caros, pero yo, los tengo caseritos.
Besossssssssssssssss y espero que esto funcione.