divendres, 23 de setembre del 2011

L'ATRACAMENT


Passàven el mesos i la situació, no s'arranjave. Aquell mes ja no cobrarie de l'atur, i la seva dona també l' havien près la paga de la Generalitat per a dones majors de 53 anys, L'Abe-lí el seu fill gran, havíe optat per anarse´n a viure a cas de la seva xicota que ere filla única, per no ser més carrega pels seus pares. Estudiave l'ùltim any de carrera. Si despres trobave feina, ja veuria com s'ho feiea per pagar als uns i ajudar als altres. en aixó no hi podíe pensar encara. Primer que trure's aquelles asignatures que degut a la pressa, l'hi semblaben tan feixugues.

Les dues nenes que anaven al institut, només feien que demanar i demanar. Eren molt joves i no comprenien el problema. Volien vestir a la moda com totes les demés i la mare feie mans i mánigues. per complaurel-les, arranjant peces antigues, fent foulards ben estranbòtics estrenyent pantalonss, i bruses, i afergir-hi algún complemet per fer que semblessin més actuals. S'en ensortíe tan bé que ni le filles coneixíen les peces.

A l'hora de la taula les coses eren mes complicades. Feie dies que es menjave del que Caritas, la Creu roja o el Ajuntament els hi dispensave. Poc ere, bastave. Sense carn i peix també ses pot viue. Peró el lloguer de la casa, i el telèfon, i el gas? Aquestes companyíes tan grans, i que ja s'havien fixat els guanys que tenien que tindre, poc els importave el que haguessin de patir families com ells, que no podien pagar.

A estones, els envadía una tristesa, sense plor, que no els deixava ni dormir, preocupapts con estàven pel futur. I pensàven en totes les maneres posibles d'aconsseguir diners. Ja havíen venut, la segona residencia, havíen empenyat les joies de la dona, només els hi quedavan un bocí d'hort al poble que era herencia dels pares. Poc devíe valer, peró un bon dia agafe les escriptures i marche de bon hora al banc òn el coneixíen.

-Bon dia!

- Bon dia tingui! Amb que el puc servir?....

-Voldría parlar am el Sr. Duran el director.

-Mmmm! es una miqueta aviat, vindrà sobre les 10, crec.... Si vol tornar després...

-No, No l'esperaré.

Agafà uns fullets de propaganda, de unes vendes de cafeteres exprès, que res tenien a veure la feina habitual d'un banc. I pensà:" tampoc els hi deuen anar bé el negocis que es dediquen a vendre". Un cop brusc i fort el va treure dels seus pensaments. i al acte va veure dos homes cara cuberta, que estàven encanyonant al caixer. SEGUIRÀ.


-

15 comentaris:

mariajesusparadela ha dit...

Pues los chicos, si ya estaban en el instituto, ya tenían capacidad para comprender.
En mi casa, se comparte lo bueno y lo malo.
Y, si no se puede no es ninguna vergüenza, es una situación que hay que vivir en conjunto.
Al menos, eso pensamos nosotros.

Mariluz GH ha dit...

A veces damos demasiado, incluso sin motivo aparente, y cuando llegan los momentos de escasez, los chavales no aceptan renunciar a seguir teniendo cuanto quieren. La edad debe hacerles comprender cuando NO se puede...

veremos cómo sigue la historia :)

Un abrazo

Sor.Cecilia Codina Masachs ha dit...

Hola Montserrat, nos deja con la intriga de otro capítulo.
¿Cómo está?
Ha puesto una fotografía preciosa.
Le dejo mi ternura
Sor.Cecilia

Anònim ha dit...

Me has hecho pensar en tantas familias que en este momento estarán sufriendo penalidades... Me estremezco, es una situación tan dura...
Esperaremos el siguiente capítulo.
Feliz fin de semana.

Encarni ha dit...

Sabes Montserrat, en mi casa siempre ibamos con ese tira y afloja. Como eramos tantos y al ser la mayor comprendí desde muy pronto que cuando no se podía no se podía. Apenas teniamos juguetes, careciamos de muchas cosas que ahora pienso que fueron prescindibles, teniamos imaginación para inventar los juegos, o para improvisar una situación. Por eso a mi hija no le doy todo lo que pide, y le hago entender que las necesidades primordiales son las que hay que atajar, luego los caprichos los analizamos para ver hasta que punto son necesarios.

En fin Montserrat, continuaremos con la historia a ver como continúa.

Un abrazo fuerte.

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola Montserrat:
Has fet un patró de la situació actual de moltes families, les Cárites están saturades de gent.
Ja ens explicarás com continua l ´historia.
una abraçada tocaia, Montserrat

Montserrat Sala ha dit...

Mariajesús: las situaciones de precariedad de cada familia, són las que són y no hay quedarle mas vueltas. Muchas gracias por comentar. Un abrazo cariñoso y sincero.

Montserrat Sala ha dit...

Hola MariluzGH: Realmente cuando no se puede no se puede, y además es imposible. Lo comprendan o nó, todos hemos de despertar de un sueño preocupado solo por esconder la verdad.
La historia seguirá sin duda.
Recibe un beos y un abrazo de verdad.

Montserrat Sala ha dit...

Hola germana: que tal? feie molts dies que no ens visitavem, i això ho hem de arranjà. Li prometo visitar-la mes sovint.
gracies per les tones de tendresa que reparteix diariament entre els seus sequidors. I jo ja m' hi conto, i l'hi envio una abraçadaa del òs.

Montserrat Sala ha dit...

Hola amiga Mercedes: ya veo que comprendes muy bien, los problemas que están intstalados en muchas familias, debido a la crisis. Es una lástima, y una situqción que no se la han buscado la mayoria de las personas que la sufren.

Gracias por comentar.

Montserrat Sala ha dit...

Encarni, hay muchas familias que han pasado por estrecheces, y esto no es malo. Ayuda a compender que hay que mirar mucho. Pero, lo de ahora es otra cosa muy diferente y muy compleja.
Recibe todo mi cariño, amiga.

Montserrat Sala ha dit...

Hola tocaia: Ja se que a Caritas esteu saturats de peeticions de ajud. No es solament Cáritas, es a totes les cases y organitzacions que ho pateixen.
Hi ha que esperar un canvi de tendencies.
un petó mot grand.

José Vte. ha dit...

Hola Montserrat, la situación que vivimos es terrible, hay mucha gente pasándolo mal, cada día vemos como a alguien le sacan de su casa para que el banco pueda deisponer de ella a su antojo, después de haberles prometido, engañado y vendido algo, un dinero, que sabían que no podrían devolver, así, como aves de rapiña.
Nosotros tambíen tuvimos unos años que lo pasamos mal, cuando caí enfermo, me quedé sin trabajo y las cosas se pusieron muy mal. Afortunadamente pudimos reflotar y ahora estamos estables y bien, pero se pasa muy mal, mucha angustia.

Espero la continuación con interés.

Un fuerte abrazo

Esilleviana ha dit...

leeremos como continua la historia; tendrá un golpe de suerte y al ladrón se le cae una bolsa con dinero al tratar de huir y escapar del banco. He recordado una noticia que ví hace poco: a un furgón de seguridad que marchaba por una autovía estadounidense se le rompió o averió una de las puertas traseras e inundó toda la calzada de billetes... te puedes imaginar como paraban los coches y recogían los billetes en la carretera :))

un abrazo

Montserrat Sala ha dit...

Hola Esilleviana: muchas gracias por comentar. refente a mi entrada, veo qeu tienes una buena idea de como acabará la historia. Gracias por visitarme. y que difruetes la semana