dilluns, 31 de maig del 2010

UN ESPAI QUE S'EM FEIE FEIXUC

No sé per quina raò, de cop m’he sentit cansada, i ofegada per la obligació de crear o improvisar un tema i desarrrolar-lo.
Potser han estat els ùlltim esdeveniments, polítics, que fan passar les ganes, de moltes coses. A lo millor ha influid, els escàndols dels homes de l’ Esglesia, que a través, de tants segles, només fan que errades, i que ens regalen descubertes esgarrifoses, i condemnables, desde tots el punts de vista, i que a mi com creient m’afecten molt.
Veure les injusticies que es fan i es desfàn arrel de la corrupció de tots el estaments gubernamentals, de tots els estats, de totes les institucions.... Es miri comes miri, no hi ha rès que del que es veu al voltan, que et convidi a somriure a ser magnànim i tolerant. Perque no em negareu pas, que si mires les nocitiaris o poses la telivisió, et venen unes ganes de fugir!!! Però cap a ón? Existeix un raconet, sà, net, on les relacions humanes siguin posibles i agradables, òn la pràctica de la bondad, la generositat, i el donar siguin la premisa, no pas el pendre i robar.
I soc optimista per naturalesa, i que ara, ens toque viure uns temps, difìcils, ho sé, però que s’enten per dificils? Comprobar dia a dia com els peixos grands en mengen als més petits? Veure amb claretat com els poders dels cosos judicials de un paìs democràtic, siguin de tot menys independents?
Jo men vull anar al mon del ignorants, òn totes aquestes coses no facin patir perque no les saps ni les coneixes.

19 comentaris:

Estela ha dit...

Hola Montserrat:
He estado un tiempo fuera de el blog ccuestion de trabajo ahora intetare sacar un poco de tiempo para leeros, pues os echaba a faltar.

Estoy de acuerdo con todo lo que dices, ¿Sabes? yo no miro la tele, porque me da mucha pena son tiempos de mucha lucha tenemos que trabajar más para ganar menos, pero saldremos de esta yenemos que tener esperanza.

Un abrazo!!

Montserrat Sala ha dit...

Que alegria Estela. Hace tanto tiemmpo que no te comunicas! Me alegro mucho de tu vuelta. Recuerdo aún tus entradas. Haber si nos insuflas un poco de optimismo, amiga. Besos

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola, que be, tornarte a trobar per la Blogesfera.

Si que tens raó, si devegades, es viu millor sense enterarse una de les coses.

T´erecordes d´aquella estrofa d´en Joan Maragall de l ÉXELSIOR que diu:

VIGILIA ESPERIT VIGILA,
NO PERDIS MAI EL TEU NORD,
NO ET DEIXIS DUR A LA TRANQUILA,
AIGÜA MANSA DE CAP PORT.

I fixat aquesta Poesía la va escriurer, jo diria que a finals del segle XIX( 19).

Tampoc es questió de badar massa.

Bueno com diuen els castellans "Dios proveerá".

Molts petons i una abraçada, Montserrat

L. Gispert ha dit...

Debemos procurar que estas cosas no nos quiten la sonrisa. Ser felices con lo que somos y tenemos y valorar lo que hacemos, aunque sea tan sencillo como caminar y escuchar la voz de la naturaleza.

Un abrazo.
Luis.

jg riobò ha dit...

Es una tragedia bufa.
La realidad esta en nuestro interior.

Montserrat Sala ha dit...

Motserrat LLagostera: Sí, si amiga, ya sé que hem passat moments i tràngols forts, desde molt lluny en al temps. Dios proveerà, dius i la meva mare deia: "Pensar en el mañana es desconfiar de Diós"
Passaré a llegirte.

Montserrat Sala ha dit...

Lus G. Eres una persona excelente por pensar como piensas. Te agradezco tu comentrio y tu amistad.

Montserrat Sala ha dit...

Excelentne análisis de mi escrito. Gracias J.G. Esperemos que como decia mi madre: "Pensar en el mañana es desconfiar de Diós"

Pedro Ojeda Escudero ha dit...

La verdad es que, por desgracia, temas para el llanto y la indignación no nos faltan.
Saludos.

Neogeminis Mónica Frau ha dit...

Es que a veces la realidad nos supera las ganas de encarar la vida con fuerza y entusiasmo...suele ser una etapa, nada más...a no desesperar!
Un abrazo.

Montserrat Sala ha dit...

Estimado Profeso: Nó, no nos faltan y de seguir así, habrán mas llantos que risas para tiempo.
estamos inmersos en el barrizal, que ya desde muchos años se veia venir. Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Tienes razón Noegeminis. Esperemos que esta etapa se vaya, y volvamos a ser optimistas cara al furturo. Lo dudo pero lo deseo. Un fuerta abrazo amiga.

TORO SALVAJE ha dit...

Si.
En el món dels ignorants es deu estar millor.

Petons.

Montserrat Sala ha dit...

Hola amic. A mi no m'agradarìa ser-hi, peró seguríssim que s'hi dèu d'estar molt mes tranquil.
Gracies per comentar.

Higorca Gómez Carrasco ha dit...

No sufras tanto querida amiga, de momento yo estoy contenta por encontrarte de nuevo entre estas páginas virtuales, es más bonito virtual que blogosfera, esa "palabreja" nos suena peor, pero como puedes estar tan enfadada con esta "gente" corrupta y con ganas de destacar en un mundo sin escrúpulos y manipuladores que solamente tienen derecho a vivir ellos, todo esto nos lo tenemos que tomar a risa, ¡¡¡¡es mucho mejor!!! Mira Montse, ellos quieren y desean "cabrear" al pueblo llano, luego ellos son más amigos que nadie, delante una cara detrás otra, eso esta de moda, en todos los lugares, nosotros debemos de hacer lo contrario, alegres, felices, tranquilos, cuando se cansen y vean que nada tienen que hacer, las aguas se calmaran y todo de nuevo el resurgir y la felicidad. TRANQUILA, MUY TRANQUILA, mira que no te podemos pasar tilaaaa. Me ha hecho mucha ilusión saber que estas perfecta, bueno un poco "cabreeeeeeee"....
Te mando un montón de besos con una pizca de alegría y felicidad.

Montserrat Sala ha dit...

Tú siempre tan amable dando ánimos adiestro y a siniestro. Eres mas buena que el pan. Mira. yo ya me quisiera tranquilizar. pero con todo el marrón que tenemos montado, quién es el que lo mira con optimismo y con esperanza? Dicen que la esperanaza es lo último que se pierde. A mi no me gustaría para nada, quedarme sin ella. Confío que me seguirás aupando. Muchos besos querida amiiga.

Myriam ha dit...

Nunca perdamos al esperanza de un mundo mejor y trabajemos en consecuencia.

Besos

Montserrat Sala ha dit...

Eso es lo que debería ser, amiga Myr. Pero me temo que no está la madera para hacer churaras.
Gracias por comentar.

Montserrat Sala ha dit...

quise decir cucharas. Myr