dimarts, 7 de setembre de 2010

EL CURS ESCOLAR, 2010-2011

      Comencen les classes amb molts canvis.
Del que toque parlar ara, i tots el mitjans ho reflecteixen, es del nou i novedós curs escolar, Semble ser que a les guarderies i parvularis només es preparen per fer les petites vacances del mes de febrer, com a novetat.
 Per manca de presupost, no es reforçarán les clases de suport  pels inmigrants, i com que la poblció escolar vá en aument, tampoc creixeràn ni les clases ni les plantilles de mestres, osigui que i haurà el matiex pesonal, per atendre a més alumnes. Vol dir, que les aules estarán a tope, i molts col-legis amb un fort creixement, es masificarán dintre barracons prefabricats, mentres es preparen agrandir les aules velles, o esperar sis o set anys a que hi hagi una menor natalitat ò meys inmigració, i en aquest cas, ja no farà falta fer rès.
Desprès està la questió dels ordinadors: Aquí també hi ha muntat un ciri, del grossos. El Ministeri d'Educació diu que tots els estudiants de la ESO, els tindràn al seu porder desde el primer dia de classe, pero es veu que han contat malament la canallada que són, i molts no se sap encara, quand estaràn  a les seves mans. I els hi faràn molta falta, ja que el sistema educatíu l'han modoficat de cap a peus, per treballar amb aquest sistema informàtic.
També hi haurà més controls, per esberinar, com marxen les coses, i no tindre la desagradabla sorpresa al final del curs, de saber que els nostres estudiants són al capdevall del ranquing europeu, en materia educativa.

16 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

BON DIA MONTSERRAT:

MENTRES AIXÓ NO CAUSI BARELLES I DISCUSSIONS ENTRE ELS COMPANYS A COMPARTIR ELS ORDINADORS.

AVIAT JA NEIXERAN LES CRIATURES INFORMATITSADES.

A MI M´AGRADE MOLT L´ORDENADOR, PERO AMB CERTA MESURA.

SON LES 8 DEL MATI.

ARA M´EN VAIG A CUINAR UN TRUIA DE CEBA PER L´ESMORÇAR.
JA VEUS TAMBÉ FAIG ALTRES COSES.
PETONS, Montserrat

Pedro Ojeda Escudero. ha dit...

Todo inicio de curso supone el comienzo de la esperanza. Que estos meses sean aprovechados por todos. Y que los políticos, de una vez, se vuelquen en el apoyo de la enseñanza para que puedan resolverse eficazmente los problemas.
Saludos.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Montserrat: Avui he estat més matinera que tú, a les 7.45, ja era al lloc òn m'esperaven a les 8. Ara acabo d'arribar a casa, i també he de fer el dinar. La vida de les mestreses, es un esclavatge,
A veure si amb les noves tecnologíes, ensenyen millor als homes a compartir les feines de la casa, ara que segons semble, tindrán més temps.

Montserrat Sala ha dit...

Sr. Ojeda: Ojalá se cumplan todas sus predicciones
y sea un buen año para todos en el campo de los concimientos y la educación. Lo demás se nos dará por añadidura, espero.
Gracias por su mensaje esperanzador.

Jota Ele ha dit...

Ya lo ves, Montserrat. Somos el primer país europeo en todo...

¡Lo malo!

Mayor tasa de paro, peor sistema educativo, mayor fracaso escolar, mayor índice de inmigración, (12% de la población y eso que "sólo" se cuentan los inmigrantes legales), menores recursos dedicados a la educación, etc., etc., etc.

Y todavía nos restriegan los "logros sociales".

¡Qué cosas!

Un abrazo.

Montserrat Sala ha dit...

JOTA ELE: TE VEO COMO YÓ MISMA ESTOY, ENOJADA. NO SE CÓMO, PERO SI NO LE DAMOS LA VUELTA A TODO ESTO, VAMOS A ACABAR PEOR QUE LAS CASTAS EN INDIA.
NO SEREMOS CAPACES DE REMONTAR EL ESTIGMA, QUE SE NOS VIENE ENCIMA.
ESPEREMOS, I LO DESEO DE CORAZÓN, QUE NO LLEGUE AL CASO.
MUCHA SALUD Y UN FUERTE ABRAZO.

mariajesusparadela ha dit...

Hay que mantener la esperanza...

Montserrat Sala ha dit...

Esperemos no perderla, aunque, nos lo ponen bastante difícil, ¿no crees? Ssludos catalanes, y gracias por comentar.

Higorca Gomez Carrasco ha dit...

¿Los colegios? ¡¡¡Hay el cole!!! Cada época tiene sus cosas buenas y otras malas, recuerdo que cuando yo estudiaba en el instituto, llevábamos los libros necesarios para ese día, pero querida, recuerdo que mi padre todas las noches me preguntaba la lección del día siguiente, eso en Bachillerato y cuando la carrera mi abuelo, como mi memoria era y gracias a Dios y a mis "genes" es bastante amplia, pues me la sabía de "carrerilla" digo como un papagallo, letra a letra, coma a coma y eso sí, entonación y reglón, ahora son otras cosas, pero sí no es muy buena la enseñanza aquí, pero puedo decir que los sobrinos de mi marido, francesitos de pura cepa, no la tienen mejor, así que es un virus internacional. Los ordenadores aquí en La Mancha los utilizan y bueno, el tiempo dirá. Hay tela que cortar...
Besos

Montserrat Sala ha dit...

Hola Higorca: Recuerdo muy bien la costumbre de los profesores de mi época que querian todo de memória. Como papagayos y sin enterarnos de nada.
Que idiotez!
Ahora todo es diferente, pero yó tambien tengo mis dudas de como vaya a resultar tanta maquinita. De entrada ningún escolar sabe sumar sin la caculadora elecrónia, y ahora con los ordenadores tampoco tendrán que estudiar. Ya se les dá todo hecho. No estudian, pues a partir de este curso, menos. No estoy nada convencida, y hago lo que tú: Estoy a la espectativa.
Muchos abrazos.

TORO SALVAJE ha dit...

El desastre educatiu espanyol està a l'alçada dels governants que tenim.

Quin fracàs!!!

Petons.

Montserrat Sala ha dit...

Una Frase lapidària, pero auténtica veritat. Potser si canviem el govern, canviarà la tendencia
Gracies per la teva opinió que considero molt.
Bon cap de setmana.

jg riobò ha dit...

Ilusión de futuro.

Montserrat Sala ha dit...

Esperoo jb. que sea algo más. Por el bien de todos.
gracias por tu opinion i feliz finde.

Myriam ha dit...

Buen comienzo de curso para todos los que comienzan..

Un Abrazo

Montserrat Sala ha dit...

De momento mis nietas que tengo 6, han comenzado con buen pié i estan muy contentas.
La primera, Anna, con su segundo de ESO.
La segunda, Marta, con su primero de ESO.
La tercera, Rita, con su 6º de Primaria.
La cuarta, Txell, con su 4º de Primaria.
La quinta, Clara, con su primero de Primaria, y
La sexta; Maria, con su primero de parvulario.

Con este panorama no te extrañes de mi interés per este tema. además, antes ade casarme, ejercí de maestra y mis dos hijas también se dedican a la docencia.

sinfonic i filles

sinfonic  i filles

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA
LA MEVA ORQUESTRA PREFERIDA