Pàgines

dilluns, 17 de gener del 2011

UNA FINESTRA ROMÀNICA


A casa nostra hi tenim una riquesa que no te preu.. ES tot l'art romànic, que es reparteix per tot el territori en forma de capelles, esglesies, monestirs, convents. maravelles que s'han anat restaurant poc a poc i que són el principal atractíu de molts raconets de muntanya. Em pregunto: DE no exitir al Esglesia Catolica, i s'haguessin
repartit, com alguns, volien fer-ho per, donar-ho, entre els pobres, que hi haurie ara a le placetes del poblets de la montanya? Segurament supermentcats. Hi ha coses que són impensables.I només per aixó em congratul-lo, de tenir uns guardians fidels que han reservat aquest patrimoni, per gaudir-lo tothom, i sobretot als amamnts de la historia i del art.

9 comentaris:

  1. Saps Montserrat, no només es l´esglesia Católica la que conserva els patrimonis. si no mira els budistas o altres religions de la India.

    Jo no crec que aixó solecionés la fam.

    Hi han molts interesos creats per aquest mon, que fa que hi hagin aquestes diferencias socials.
    Es la meva modesta opinió.
    Per aixó estic d´acord que es conservin aquets patrimonis.

    Una abraçada tocaia

    ResponElimina
  2. Conservar aquests patrimonis es tot un luxe. La veritat es que hi estic d'acord, la majoría es fan servir per l'art, però per aquí encara se'n fan servir molts per trobades, per l'esbarjo y per le misses. Es realment increible el treball y l'escultura del romànic. Aquí a Ripoll en tenim un bon exemple amb el Monestir.
    Salutacions Montserrat. M'encanta el teu nou look.

    ResponElimina
  3. Aunque no entiendo muy bien el idioma, intento leerte y algo saco en claro.
    Me gustan las "piedras" hechas arte. Seguramente si no hubiera existido la religión y su mecenazgo no hubiera sido posible la mayoría de ellas, ya sea en arquitectura, pintura o escultura. No todo es "malo" en las religiones.

    Un saludo.
    Ibso.

    ResponElimina
  4. Estic d`` acord amb tu. No tot dolent a l´esglesia. Perdó per el meu catala.
    Salutacions.

    ResponElimina
  5. Holla...
    Pasei acá leendo en su espacio agradable, y muy bueno, con todo mí cariño.
    Yo ti deseo un Tiempo Armonioso, y di mucha inspiración. Deseo mucha Paz Espiritual, en 2011.
    Yo tengo un blog mucho simplón, y estoy invitando a visitar el mi blog, y sí posible vamos seguí juntos por ellos.
    Sera un placer. Estoy mucho agradecido esperando vosotros la
    Un fuerte abrazo, y fica con Dios !

    ResponElimina
  6. Montserrat, estic d'acord amb una cosa, amb la bellesa extraordinària de l'art romànic. Amb la segona part ja no. Un dia d'aquests posaré una entrada del que va passar al meu poble quan els capellans i el Ministerio de Cultura venia a agafar les imatges per portar-les a un museu... Diguem les coses pel seu nom... Quants capellans es van vendre el patrimoni??? Si vas a NY trobaras, a Manhatan, the cloisters, on hi ha ¡¡¡claustres!!! sencers de la Catalunya Nord, claustres que algú es va vendre i van portar a Amèrica pedra a pedra... En alguns casos pot ser que tinguis raó, en altres ja et dic jo que no ho crec pas. Petons.

    ResponElimina
  7. Amiga Montserrat, me encanta el arte, sobre todo el románico.Pese algunos atropellos que se han hecho, la mayoría están ahí, para la admiración de todo el mundo. Siempre que voy al Pirineo catalán, me encanta pararme ante una ermita solitaria, enmarcada por la apostura del Pirineo, mostrando en sus piedras esta hermoso estilo. Y es una pasada.

    UN abrazo,

    Luis.

    ResponElimina
  8. No sólo el románico, querida Montserrat. ¿Qué me dices del gótico, por ejemplo?

    Sin duda, se trata de arte en el que el hombre, (entendido como ser humano), se enaltece en su búsqueda de Dios.

    Una bonita entrada.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  9. Querida amiga, no crees que es un poco elástico decir que solamente la iglesia guarda? Por que no pensamos que hay cosas que también se guardan como gran tesoro y no es por parte de ella, la iglesia es como todo, y mira bien, todo, absolutamente todo, el que da la "pasta" para su conservación es el PUEBLO, por que, querida yo noto y mucho que la iglesia siempre esta pidiendo para esto y lo otro, y lo de más allá, todos somos católicos o por lo menos cristianos porque estamos bautizados, pero ¡¡por Dios¡¡ Que todo no es el clero, hay algo más en el mundo que también hace.
    Perdón pero es que.................. Besos

    ResponElimina