dimecres, 21 de novembre del 2012

LES ALEGRIES I LES TRISTESES

foto de M.S.P.

      Algunes vegades (més de les que caldríe), passem per moments durs i difícils. Moments que per rés del món voldríem tornar a viure. Es el cas de la mort d’algún familiar íntim, o la malaltía greu d’algún al·legat nostre. etc.
 Desprès, un bon dia surt el sol i tota la tristor i el desànim comencen a desapareixer, i sense saber cóm, tornem a il·lusionar-nos, i fer projectes que a lo millor teníem aparcats, a refer-nos d’aquella tristor que ens invadíe, i mortificava el nostre cos i la nostra  ànima. Es molt humà i comprensible que sigui així. Perquè d’altra manera, no podríem pas suportar-ho.
El més curiós, es que  quan estem envaïts per una alegria, ja sigui una bona notícia laboral, el naixement d’ún fill, o per l’esdeveniment que sigui, no som capaços de reconèixer que estem vivint uns moments increïbles i que al nostre voltant no hi ha lloc per la tristesa  Tenim la tendència natural de dissimular-ho i finis i tot d’amagar-ho. I si és per cosa de diners, encara volem que es noti menys.
Un contra sentit tot plegat. Si estem contens ho amaguem, si ens sentim tristos i descoratjats ho publiquem als quatre vents. No creieu que hauría que ser al inravès? No serie molt millor mostrar nos, tal com som i ens sentim realment?.  Penso més aviat, que aquest joc forme part de la hipocresia humana i la falsa moral.


14 comentaris:

Mari-Pi-R ha dit...

No siempre las contradicciones las queremos hacer publicas, cada uno cuenta o dice lo que uno le parece bien, así somos, pero es bueno decir lo que nos contradice y quizás algún ánimos encontramos con ello.
Un abrazo

Pluvisca ha dit...

Estoy de acuerdo contigo, hay muchos prejuicios y eso nos condiciona para mal...Pero yo creo que lo que más escondemoas es la tristeza...

Una abraçada

Unknown ha dit...

Les emocions i els sentiments, son els mes difícil de compartir. A vegades ho volem fer (parlo par mi) i no es troba el camí adequat, pot ser per por a la nostre indefensió davant a certs motius que ha tocat viure.
Una entrada per reflexionar Montserrat. Per llegir-la i tenir-la present.
Una abraçada

Enry Baskerville ha dit...

Cada persona, com pot o com sap, manifesta les emocions i els estats d'ànim.
Quan vius en en companyia o en parella, coneixes tant i et coneixen tan bé, que de vegades sense paraules ja se sap si se està alegre o trista. Aquest és realment, al menys per mi, el territori que cal cuidar i que mes m'importa.
L'alegria es manifesta millor, i la tristesa de vegades s'amaga, per no preocupar al altre, per pensar que el moment de baixada ja passarà, per no carregar les tintes.
Un tema interesant, Montserrat, per refexionar.

Molts petons



Pakiba ha dit...

Cada qual expresa sus emociones de forma tinta y eso lo puede comprobar ayer en el club de lectura que voy cuando comentamos el libro de Imma Monsó "Un home de paraule" que hemos leido este més,hubo opoiniones de todo tipo ,pero yo particularmente creo que muchas veces escondemos emociones por la reacción de los demás.

José Vte. ha dit...

Es lo que tiene la vida, los distintos colores y momentos que la forman. Las tristezas dan paso a las alegrías y viceversa.
Por otro lado, el ocultar las tristezas y celebrar las alegrías, supongo que se debe a la coraza que nos ponemos nosotros mismos haciendo creer a todos que la vida nos va bien cuando no siempre es así. Miramos la tristeza y los malos momentos como fracasos propios.

Estupenda entrada para reflexionar Montserrat.

Un abrazo

Eastriver ha dit...

Montserra,t jo ho veig exactament igual que tu, paraula. Perquè jo no ho amago. Al revés, acostumo a viure-ho plenament, la qual cosa no vol dir que no pregoni, que ja saps que en general sóc discret.

Quan estic trist tampoc ho amago, però tampoc en faig ostentació: ho tracto de manera natural. I quan estic bé amb gent estimada ho dic i ho repeteixo, què bé que estem!, que a gust!, som afortunats... Necessito dir-ho molt perquè així es disfruta millor, i es viu plenament de forma més conscient.

Una abraçada molt gran.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Mari-Pi-R. no se porqué actuamos de esta forma, pero así es.
Tampoco es criticable. Se puede dar el caso que sea por discreción, por timidez, o por apatía, lo que sea,
que para esto estás los colores

¿Verdad? Un abrazo

Montserrat Sala ha dit...

Plvisca: Ves? yo difiero de tu opinión. Porque al tristeza, difícilmente se puede esconder. Creo que no lo logran ni los profesionales.
Piensa en los payasos, en los actores, en los cantantes.

Lo que se suele esconder siempre es la pobreza. Todos queremos ser ricos. jajaja!!! Un beso.

Montserrat Sala ha dit...

Tens mes raò que un sant, Jan Puerta.
sen's fa molt i molt costa amunt el compartir els nostres sentiments,les nostres dèries les nostres pors. Y jo penso que ens equivoquem.


salud i amistat

Montserrat Sala ha dit...

Si porte uns quants anys convisquen amb al mateixa persona, no cal pensar en disimular o en amagar el que sigui. L'atre et coneix tan bé que rés hi fa que diguis o que facis perquè l'atre sap captar tota la teua intenció mes llunyana, encara que hi donguis voltes.
fins ben aviait Anna. Un petó.

Montserrat Sala ha dit...

Es verdad eso que dices Pakiba. cuando se trata de la ficción o de ver una película, cada cual la ve de manera diferente. A tí te pasa en el club de Lectura, Y a mí en el de narrativa,.
Un abrazo muy fuerte, amiga.

Montserrat Sala ha dit...

José Vte. Mirado así, es verdad que la vida es un cúmulo de situaciones y de épocas distitas, y que generalmente siguen un orden cronológico. Tenemos como tu bién dices temporadas que nos encontramos optimistas, alegres y felices y otras en que todo es oscuridad y desengaño.
Y a lo mejor sin razón aparente.
Grcaias por dejarme tu opinión, que tu sabes que aprecio en lo que vale.
Salud!!!

Montserrat Sala ha dit...

Hola Ramón: jo no puc fer ostenació de rés, ni puc amagar res. soc en aquest sentit molt transparenta, pero això no es gens practic ni recomanable.
Si estic conteneta ho estic i s'hem note. Peró si estic enrabiada tampoc ho puc disimular gens. Crec que per diplomàtica no em guanyaría pas la vida.
Graciesi per veneri a dirme el teu parer. Un petó.