divendres, 30 de desembre del 2011

ELS EUROS Y LES PESSETES

Estem en plena campañya infomativa, i es el moment just semble ser, de que surtin al carrer tots els resùmens que es fan sobre préus, sobre el canvis, polítics, sobre salud, i sobre qualsevol cosa, es pugui bellugar i anar amunt u avall.
No tinc ni idea del perque tots es posen d’acord, en que sigui el 31 de Desembre per fer exàmens de conciencia, y per fer nous propòsits, com si nó es puguèssin fer, demà-passat o el més vinent. I també es contròlen coses superflues i es parle de la carestía de la vida, de les pensions i del salari mínim interprofesional.
Dons bé, en aquest contex es díu avui de que fa deu anys de l’entrada del Euro. Desde el dia 2 de Gener de l’any 2.002, tot-hom, cobre i pague amb la moneda úica d’Europa: L’Euro.
Els estudis que es fan d’quest fet, ja comencen a inundar totes les graelles televisives. Adornades totes elles amb un rosari de entrevistes a péu de carrer. Els diaris del dia tots sense escepció, ho remarquen i amb una total sintonía. L’aventura del Euro, no agrade a ningú. o molt poca gent. En el que també, hi són d’acord, es en que, ho accepten com un mal necessari, i que cal prudencia, paciencia i esperar que tot s’acabi bé. Jo no voldría pas pronunciar-me, ni en un sentit ni en un altre, tinc els meus dubtes perque les coses han anat tan malament, que penso que em fa vergonya de pertànyer i vuire aquest temps, i en aquest país, òn la corrupció s’ha agreujat, de manera, ben evident, i s’ha fet protagonista absoluta. Aixó, més el mal rotllo que tota la societat, s’ha barrejat tot dins una coctelera, i n’ha sortit cantitat de protestes de indignats, de desencisats i d’abatuts, pel pés de tot plegat.
Penso honestament, que tenen raò. I molta!!!

15 comentaris:

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

Hola Montserrat i saps el més greu qure en l´época de manque de feia, surtehn el nous "negreros", que s´aprofiten de la situació per explotar i malpagar als trevalladors al seu càrrec.
La nova esclavitud.
Be parlant dúna altre cosa, et desitjo un Any Nou ple de PAU, SALUD, AMOR I ARMONIA, en companyia de tots els que estimes.
Un petó9, Montserrat

Isabel Martínez Barquero ha dit...

Pues ya me he acostumbrado al euro. Me gusta salir a Europa sin necesidad de preocuparme por la moneda, eso me gusta mucho. Lo que no me gusta es que cuando aquí se introdujo, los veinte duros pasaron a ser un euro, que no es lo mismo ni mucho menos, sino un 66% más. Ahora, toca apretarse el cinturón y, si quieren vender, que no abusen.
Un abrazo grandísimo, Monserrat, y mis mejores deseos para ti y los tuyos en el 2012.

Esilleviana ha dit...

He escuchado muchas opiniones contradictorias acerca del beneficio/inconveniente de regresar a la peseta, por tanto, no tengo una idea clara sobre este tema pero creo que si ahora el euro desapareciera de nuestros bolsillos aún tendríamos más dificultades para competir y abrirnos mercado en otros países. De modo que tal vez, deberemos resistir toda esta crisis financiera con la misma moneda que la propició.

Pero ante todo te deseo que el año 2012 sea favorable y continues escribiendo en tu blog, me gustan tus post en catalán (aunque al final recurro al traductor pero me gusta descifrar palabras :)).

un fuerte abrazo
hacía tiempo que no te leía.

:)

Montserrat Sala ha dit...

Montserat Llagostera: de negreros en surten sempre i allà òn menys t'esperes. Peró el pitjor es que en surtin del mateiix gobern, y que de manera legal en apujen els impostos, els ibis y no ens deixen ni repirar.
Si respisrar costés diners, la meitat
ja seriem morts. Petons y bon Any Nou!!!

Montserrat Sala ha dit...

Hola Isabel: recuerdas la serie de viajes que empecé ya hace bastante, y que ahora voy a continuar, con las vacaciones de 1979? en aquel momento que visitamos 7 paises. Entoces sí que era dificil,hacer una provisión de fondos. Tus palabras me han recordado este problema que tuvimos, y que con el euro ya se solucionó. Yo pienso como tú. Hay que dejar pasar esta gran borrasca que tenemos encima y que con la ayuda y el ahorro de todos y con la certeza de que los
estafadores y prevaricadores serán descubiertos y castigados... todo podrà reanimarse, y dejaremos de culpar al Euro de todas nuestros males.
Yo también te deseo un feliz 2012.
(con restriciones con menos dinero que para ser feliz, no se necesita.
(a Dios gracias)

Montserrat Sala ha dit...

Hola Esileviana. es verdad que hay muchas personas como yo misma que dudan ante este dilema. Lo que sí es cierto, la que vida se encareció muchísimo con la entrada del Euro
ESte es un necho que tiene muchos d detractores.

Es verda amiga que hacia dis quenonso visitábamos y esto hay que enmendarlo. Es cierto.
También me congratulo,de quepuedas seguirme catalán. Muchas gracias por ello.
De topos modos, voy a seguir con unas eerie de nuestros viajes en caravana por Europa,y esta serie la escribo en castllano.
Hasta pronto pues. Gracias por tu amabilidad y Feliz año Nuevo

Belkis ha dit...

Estoy de acuerdo contigo Monserrat todos los días es un buen momento para ponderar, para reconsiderar y para hacernos propósitos con respecto a nuestras vidas en primer lugar y luego pensar en los demás. La verdad es que hay razón de más para estar indignados. Ojalá y se enderecen los pasos para que lleguemos a mejor puerto. Es responsabilidad de todos.
Un abrazo y feliz año nuevo!!!

Montserrat Sala ha dit...

BELKIS: Me ha hecho ilusión leerte, después de tanto tiempo que no nos visItamos. Y no entiendo como pasa, porque para mi siempre es un placer reencontrarte. Muchos bienes materiales y espirituales, es lo que deseo de corazón para tí y familia.
F E L I Z A Ñ O N U E V O

yraya ha dit...

Y aún así estamos tranquilos, con todo lo que está pasando!!!
Una abraçada.

genetticca ha dit...

La veritat es que el pitjor son els lloguers. Les 30.000 pesetes varen passar a ser 600 euros sense cap mediació, o lo tomas o lo dejas. Així que varen obligar a la gent a comprar,era el que s'esperava amb la estrategia de la construcció,. Ara molts dels que van comprtar estan hipotecats,ni poden pagar,ni poden vendre, tenen d'anar altre cop de lloguer i els bancs confiscant per una banda i cobran els diners de les hipoteques per una altra.
L'Aznar era, a mes de un f.d.p.un estratega de les economíes, i en Zapatero él xivo expiratori.
Be que els donim pel sac, intentem ser feliços amnb el que tenim sobre tot la salut,abans que ens la fotin.

Feliç Any Monseta!!!

genetticca ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Montserrat Sala ha dit...

Buenos dias Rosa: Ya estamos en 2012. entre fiestas y celebraciones, esperemos que las espectativas no se cumplan, y podamos sacar la cabeza de este agujero negro de la economía.
Gracias por entrar y comentar.

Montserrat Sala ha dit...

Hola Genetticca: Avui per ser el primer dia del any, no vull pensar,en lloguers, ni en tipos de interés,ni en cap estafador o lladre, dels que han portat a la ruina, malversant el diner public.
Tindrem tot l'any per maleir-los'hi
els ossos.
gracies per entrar al bloc, on hi ets molt ben rebuda.
Salutacions

María ha dit...

Feliz año nuevo y que el amor, la paz y felicidad estén siempre presentes en tu vida.

Un beso.

Montserrat Sala ha dit...

Muchas gracias Maria. También yo te lo deseo, amor, que es el motor, de nuestra vida, paz, que nos quits de las preocupaciones y la felicidad que poseyendo las otras dos, se nos dà por añadidura.
tu visita y tus palabras me han complacido mucho. Hasta otro dia. Un abrazo