dilluns, 15 d’agost del 2011

ELS OLIVERARS DE LA SENIA



Desprès d'haver visitat, tot el més interessant de Tortosa, primera parada de la sortida, (el castell de la Suda, la catedral, el museu episcopal), ens vàrem adentrar, involuntariament entre unes grans extensions de oliveres, moltes de catèlec, amb una edat superior als 500 anys. i algunes superaven aquesta mitjana i també en hi havíe que la doblaven. Unes esculptures magnífiques, dignes de menció, que ens vam fer aturar el cotxe, mes de un cop, perque el panorama de tantes oliveres, tan gegantes i ben cuidades, ere magnífic. Mirèssis ón mirèssis, no savies quina fotografiar, de tan especials, botarudes recargolades i molt gosses. En arribar a la Senia, vàrem enfilar els ports de Beceit, des de el capcamunt, es veia tota la plana de color blau-verd, que tota la enorme plantació dels olivers presentave.
Recordo, de molts anys enrere, haver passat, per al provincia de Jaén, hi haver vist també, molt bonica la perspectiva de aquelles plantacións, però o quedàven mes lluny i mai vaig ser conscient, de la bellesa espectacular, de les oliveres velles.

10 comentaris:

L. Gispert ha dit...

Veo que habeis estado en Tortosa. Me gusta mucho esta población, con su esbelta catedral. Los olivos milenarios son una hermosa herencia del pasado. Hasta Castellon norte existen muchos ejemplares, incluso hay rutas para verlos.

Un abrazo,

Luis.

Isabel Martínez Barquero ha dit...

Me gustan mucho los olivos, Monserrat, y éste de la fotografía (como el de ayer) es impresionante.
Yo tengo uno en el jardín, pero sólo tiene 52 años. Me da muchas olivas, pero no son buenas, ¡qué le vamos a hacer!
Un petó.

Montserrat Sala ha dit...

hola Luís: No sabia que hubiera una ruta para ver los olivos milenarios. Yo, tal como explico en mi entrada, los disfrutamos al encontrarlos por equivocar el camino que queríamos tomar en un principio. Realmente son verdaderas obras de arte, modeladas con los años, y el devenir los rigores de cada estación. Vientos, nieves, soles abrasadores, y mil lluvias, de todas las intensidades posibles. Para que te cuento. Una maravilla

Montserrat Sala ha dit...

Hola Isabel: Ami también me gustan mucho los olivos, y para muestra, tengo dos, uno a la entrada de la casa del pueblo, y otro en el jardincillo de mi casa en la ciudad. Además de un laurel para dar la bienvenida a todos los que nos visitan, En estos casos las olivas son lo de menos. aunque salen buenas. Pero me importa mas la esstética. Gracias por tu visita. Un beso.

Eastriver ha dit...

Com m'agrada sempre llegir-te, Montserrat. I com m'agraden també les oliveres... mai n'havia vistes tantes com l'estiu passat a Grècia, tot pujant a Delfos... quina meravella. Jo crec que ens agrada aquest arbre perquè és un arbre mediterrani, com nosaltres.

Montserrat Sala ha dit...

Bon dia Ramón: SEgurament qeue això i té molt a veure. Es un arbre de una estética única, apreciada, i que ademés es productiva sempre. I quin altre arbre, reuneix tantes condicions?
(Ramón, tal com et vaig dir, varem passar per allà on et teníem que trobar, però no hi va haver sort.)
Salutacions molt afectuoses

Montserrat Llagostera Vilaró ha dit...

I quines olivere més robusta, es retratat.
Estupendo.
Petons tocaia,Montserrat

Mariluz GH ha dit...

¡¡Qué preciosidad de olivo!!

Tiene que ser, realmente, un espectáculo ver todo un mar de olivos "viejos".

Ya lo dijo "no me acuerdo quien": la arruga es bella ;)

un abrazo mediterráneo :)

Montserrat Sala ha dit...

Montserrat: totes les oliveres que vam veure, eren espectaculars. No savies òn mirar.
Gracies pel comentari.




MariluzGH, En el caso de los olivos, debe ser así, porque cuanto mas viejos y mas retorcidos, mejor valorados. LUEGO ME ENTERÉ DE QUE EREN ÀBOLES PROTEGIDOS.
un abrazo.

Myriam ha dit...

Me apunto Tortosa para un futuro y el Castillo de la Suda para visitar. Olivares conozco muy bien los de Jaen y aquí hay muchísimos.

Besos