Pàgines

dijous, 25 de març del 2010

LES PROCESSONS DE SETMANA SANTA

Ja han arribat. Puntuals a la cita, faci fred o calor, faci vent o plogui, ja les tenim aquí. Per tot el país, per totes les carreteres principals i secundaries, es veuràn unes llasguíssimes corrùes de cotxes d’espant. Parar i engegar. Parar i engegar. I gual que per les processons. Igual que es fan amb els passos de totes les confradies conegudes o nó. D’andalusía o del Paìs Valencià
Aquestes però son unes precessons laiques, mes noves, no tan, devotes ni de tan reculliment com jo recordo les del meu poble. Són les processons dels temps actuals, dels temps moderns i de més rabiosa actualitat. Hi haurà moltes víctimes de veritat, no incruentes i segurament també es plorarà
Posats a dir, a mi quasi em semble millor encara, comparar tota aquesta moguda de vehicles i de gent amb un Via-Crucis autèntic. I es que ho és. Hores i hores damunt un cotxe, amb nens, o plens fins als topes de jovent, que van a la muntanya, sense puguer ni sortir a estirar les cames. I desgraciats si amb algù se li pose ún amb febre o tos o mareig. En cas d’ una indisposició, es pot agreujar la situació.I molt.
Es un símil, aquest que faig amb tots els respectes per tots els practicants del oficis de la Setmana Santa que la senten de debò. I ademés s’esfocen, perque tot surti en ordre i controlat, perque sigui una manifestació de dol colectíu, que es el l’autèntic i vedader sentit d’aquestes diades de la Pascua.

12 comentaris:

  1. Bon día:

    ¡Ay les Caravanes dels cotxes!.
    Si que son verdaderas processons i amb cilisis i tot.

    Perque aguantar horas a la cerretera i com tu dius devagades amb circunstacias greus, es un verdader silici.

    Una forta abraçada. Montserrat LL.

    ResponElimina
  2. jo ja ven vaig a la processó. Espero no posar-m-hi massa neviosa. Sort que el trajecte no es llaarg i ademés fa sol. ADEU GUAPA!

    ResponElimina
  3. Acá las procesiones e hacen caminando, nada de autos. Salvo los que hacen los 70 kms hasta la Basílica de Luján, éstos, son acompañados por voluntarios que al costado de la ruta van son sus vehículos, en apoyo. Son comunes las procesiones en todas la iglesias, en Tandil, en San Luis, en Córdoba, en Tucumán.
    Que tengas buena Semana Santa. Besos.

    ResponElimina
  4. Las procesiones sólo son un motivo turístico: negocio, puro negocio. Manifestación epidérmica de religiosidad.
    No sé yo cuántos cofrades pasarían un examen interno.
    Con respeto, que cada uno disfrute con lo que quiera en estas fechas, pero sin obligaciones ni molestar a los demás.
    Saludos.

    ResponElimina
  5. Motserrat...tambien me voy de procesión...ejem,ejem...como tú...
    Un saludo.

    ResponElimina
  6. Lo que me gusta es el sonido de los tamberes que anuncian la primavera. Me traslada a otros tiempos.

    ResponElimina
  7. Procesiones, llevas razón de todas clases, de penitentes con esos preciosos y majestuosos pasos, su música impresionante y que impregna el alma de melancolía, y luego, como bien dices, los coches, los claxons o bocinas, llámalos como quieras, que tienen prisa y no tienen paciencia, en fin querida amiga seguiremos nosotras también esas procesiones interminables de la vida.
    Besos

    ResponElimina
  8. Hola Norma: no se si has entendido bien, mi entrada de hoy. Te explico: no es que se hagan las Procesiones en auto. Lo que pasa es que se forman unas colas larguísimas de coches para salir de las ciudades estos dias de vacaciones. Y a veces no són precisamente para asistir a los actos religiosos. Comprendes?

    ResponElimina
  9. Hola Anna: Ja s'han acabat les Profesons de cotxes i de les altres. Fins l'any vinent? Ho has passat bé? DEspres de tans dies fora vaig una mica atrassada de lectures dels posts. M'aniré possant al dia, espero. Gracies maca:

    ResponElimina
  10. Profesor Ojeda, y amigo: Que gusto leerle de nuevo! Como Vd. bien dice, que cada cual aguante su cirio, como mejor le plazca. El de las procesiones y el de la vida. Un saludo muy cordial

    ResponElimina
  11. jg. Riobò: A mi la primavera me traslada siempre al mismo sito: a la cima de un promentorio donde contemplo la vida en colores. Lo malo es que en el estio me he de apear, y en otoño subir solo de cuando en cuando, y en invierno ni salir de casa

    ResponElimina
  12. Hola Higorca: que tal tus vacaciones? Has visto estas coloristas procesiones de dudosa religiosidad? Gracias por tu comentario. Aun no he leido tus últimas entradas. Voy atrasadila.

    Un beso

    ResponElimina