dijous, 29 de setembre de 2011

IR A POR LANA Y SALIR TRASQUILADO....

( PARA EL CONCURSO DE PARADELA)
Ya hace bastante tiempo, un buen día decidí incorporar el ordenador a mi vida. De ponerme las pilas, sólo por estar al día, de no perder el tren, de continuar siendo parte de la sociedad, y del cambio constante a que es sometida. Fui a un casal del barrio, y me enseñaron a utilizar el Word Pad primero y el Word.Office a continuación. Era distraído, divertido y acto seguido, me abrieron una cuenta de correo. Ya era toda una experiencia, y me divertía jugando a los solitarios, y enviando algún mensaje con los compañeros de la clase. También hacia titulares, tarjetas de visita, etiquetas, que imprimía, y pegaba para ordenar mis cajas de fotos, de hilos y de lanas de mis labores, y hacía algunos dibujos para mis nietas. Aquella novedad, colmaba todos mis inquietudes y anhelos. Estaba tan contenta con aquellos avances, que pronto me llevaron a querer llegar más lejos y quise ver que lo que ocurriría si cogía un router y me conectaba a Internet. Por aquellos días, estaba pendiente de mi salud, que se vio bastante deteriorada. Mis huesos no me permitían casi caminar, El médico que me visitaba, y por consejo de un especialista, me dijo que había que operar, y así se hizo poco tiempo después. La recuperación, fue rápida, y exitosa y enseguida puse las pilas para correr de nuevo. No obstante, aquella recién estrenada afición, me empezó a tentar. Pocos días antes, y después de la operación, bastaron para mi toma de contacto con el mundo exterior Y empecé a vivir, como si fuera el primer día, con esta ventana al mundo, tan increíble, y tan fantástica.
No tardé demasiado tiempo en querer escribir algo, y sin saber lo que era un bloc, ni Bloguer, ni la globosfera, empecé por describir una estancia en el Valle de Aran. Al día siguiente ya me encontré con unas cuantos comentarios de mi entrada. Aquello, me hizo ver todo lo que nos brinda este particular mundo virtual, que me tiene completamente, cautivada.
Aquí me siento tan bien, he hecho tantos amigos, y ha creado en mí, tal adición, que he llegado a un punto que me planteo, la necesidad de controlarme, y no tomarlo tan en serio.
Iba buscando un medio para distraerme el los días aciagos de la operación y la convalecencia, y estoy completamente a merced, de las entradas, los comentarios, y demás. Todos vosotros amigos blogueros, que me habéis insuflado energía, distracción, mucha comprensión y humanidad, me habéis contagiado el gusanillo, de vuestras inquietudes.
Y me siento cobijada, escuchada, discutida y VIVA!!!!


...como adaptarse a los nuevos tiempos

Estábamos todas charlando amigablemente, muy felices ante la perspectiva de un nuevo curso, que vamos a compartir, y de pronto, me ha asombrado del tema que tan acaloradamente, discutíamos, y me ha venido en el pensamiento, una idea y la reflexión que podíamos hacer de la misma. Todas éramos mujeres maduras, con una media de edad de 63 años, gozando del reencuentro, mientras tomábamos un café.
Esperando mi turno de palabra, he pensado en como estábamos tan felices y absorbidas por completo; no por contar nuestras vacaciones y las vivencias del verano, sino que se discutía de los sistemas operativos de los ordenadores.
Madre mía! que cambio tan radical ha dado la sociedad. Un grupo de mujeres hablando de los sitsemas Windows- Vista, de los de Mac-book, y de los programas que se pueden añadir en uno y otro caso. Cambiando frases de contenido técnico, como si se tratara de las recetas de la abuela, o del nuevo limpia-todo salido al mercado recientemente.
No cabía en mi asombro, y así se lo he hecho, notar, y nos hemos reído un montón
Yo recuerdo no hace mucho, que los encuentros entre amigas, siempre era el hablar del mismo tema. La familia, la moda, la costura, la limpieza, la cocina y la suegra, por este orden mas o menos.
Pero hablar de archivos PDF, de Megabites, de Power-Points, del Software, del Hadware, cuentas de Mesenger, de Facebook, y de los, USB y de ADSL router, del Spotligt, del Time Machine, de Chad Theater, y de Bloguer, por citar algunos.
Esto no sé si es adelantar o retrasar el conocimiento personal, de cada uno, o si ayuda o no a desarrollar la inteligencia emocional, que también es muy importante. Porque, a ver si el leer nos hará perder la escritura. o viceversa. Que todo es posible en Granada.
Lo que sí es cierto, es que soplan nuevos y renovadores aires, que el machismo, va cediendo, poco a poco y que la tecnología o el arte llegan por igual, a todas las capas sociales, y a todas las edades. Están ahí, solo hay que alargar la mano.

dimecres, 28 de setembre de 2011

EL FINAL DEL VIEJO VIAJE III



Un pollo maravillozo.
Una vez que ya nos hicimos a la idea de no pasar el estrecho, volvimos a la Línea de la Concepción, y allií la gente que nos perseguía ofreciéndonos de todo y al final compramos algunas cosillas para llevar, porqué esta gente que nos dió lástima. Se veían cantidad de hombres jóvenes, por la calle queriendo vender a los pocos turistas que estábamos. Hay otra cosa que también ha quedado, en la memoria de todos es que, de regreso a casa paramos en un restaurante de la carretera a comer. No había nadie, y tenia pinta de ser nuevo y no acabado.
Nos pidieron qué queríamos para comer... y mientras lo pensábamos, entró mas gente. Casi se llenó al completo en pocos minutos, y sirvieron a unos cuantos, y a nosotros no nos decía nadie nada. Había un solo camarero, y daba la impresión que aquello se le había ido de la mano. Espera que esperarás, y al final pudimos pedir, cuando ya estábamos decididos a marchar sin comer. Nos retuvo allí, el hecho de que nos habían servido el vino, y el pan. Además en vacaciones no hay prisas. y el espectáculo que nos presentaba aquel hombre con sus idas y venidas, con su verborrea de andaluz cerrado, y en vivo y en directo, era para no perdérselo. Por fín se acerca, para cantarnos, todo lo que tenía, pues la carta que vimos al princpio, la tenian otros señores. Recitada la retahila de nombres al final dijo: ah! se me olvidaba: tengo también dos raciones de pollo maravillozo, Nos entro a los cinco tal risa que nos tuvimos que marchar dejando al hombre, mas planchao, que un bacalao.
Pues tuvo la poca delicadeza de ofrecernos el pollo que habían retirado que la mesa de al lado, que después de muchas protestas, devolvió. (jajajaja)
Esto ha quedado como un clásico en nuestras conversaciones. Al que le cuesta elegir una cosa, la que sea, ya contestamos todos a una: ah!!! y tenemos un pollo maravillozo.
No puede ser!!! otra vez, me he comido el viaje, yendo de rama en rama como los jilgueros, y dejando lo importante a una lado. Y es que he de hablar de nuestro periplo sevillano, y de la nevada que nos pilló al final. Pues será en otra entrada.

dimarts, 27 de setembre de 2011

VIEJOS VIAJES III (continuación)


Salimos el Viernes de los Dolores, previamente tener todo a punto con los cofres llenos de comida, para no tener que estorbanos a comprar. Además había guisado un poco el dia anterior, así que pudimos tirar un par de dias tranqulios. Por aquel entonces, no estaba muy extendida la red de Campings, Había pocos, y malos por lo tanto mas de una vez tuvimos que hacer camping libre, en alguna parcela, al lado de un pueblo,o al borde de un camino solitario. Quizás visto des de la perspectiva que da el tiempo, nos podía ocurrir algún desaguisado, pero nunca, nunca fuimos víctimas del mas mínimo incidente.
Paramos en Totana, (Murcia), para el desyuno del día siguiente, compramos un pan y unos pacecillos, tan buenos, que los hemos recordado siempre. Todos coincidimos en afirmar, incluso después de pasar tanto tiempo, que como aquellos, no los habíamos probado nunca. Ni tampoco los hemos vuelto a probar.
Seguimos viaje hacia Andalucia, y esta misma noche ya dormíamos en Granada.
era El domingo de Ramos,y por la noche ya había procesión. Echamos un vistazo, pero fuimos a dormir pronto. Al día siguiente había mucho que hacer: visitar la Alambra y si no se iba a primera hora, luego se ponía imposible. Como todos los que la conocen salimos maravillados, de tanto arte como allí había. Les explicábamos a los niños la magnificencia y el inmenso valor de todo el arte mudéjar. De aquel impresionante, encaje de bolillos que eran todas las paredes y techos. y del manar de las fuentes del Albaicín
Dejando la Alambra, fuimos a pasear por los barrios antiguos, Volvimos a casa, y después de la cena, la partidita de cartas. Aquí empezamos un campeonato que seguimos luego todos los años para darle mas emoción.
al día siguiente, partimos para Malaga, Benalmádena, Torremolinos
Tal como lo habíamos programado, Allí si que encontramos buenos campings, y aprovechamos para descansar un dia de visitas, y hacer limpieza general, porque hay que señalar, que viajábamos en caravana pero de ningun modo, como gitanos. Eramos 5 y había que mudarse de ropa cada dia, se comía 3 veces por o menos en el mismo habitat, por lo tanto, si no eras muy mirado en la limpieza y el orden, no habia manera de entenderse ni de comportarse con decoro. Desde allí y dejando la casa en el camping, bajamos Algeciras, pero no pudimos atravesar el estrecho, que era lo que pretendíamos en principio. Si embarcábamos llegábamos tarde a casa y podia ocurrir que no nos dejaran entrar por cierre nocturno, tal como venía avisado en carteles. Aquí se calculó mal, pensábamos que había tiempo de sobras y visitamos antes Puerto de la Concepcion. En aquellos dias y todavía tardaron mucho en abrirse las puertas del Peñón de Gibraltar.
Me estoy extendiendo demasiado. dejo el resto para mañana,.

dilluns, 26 de setembre de 2011

L'ATRACAMENT-2 (CONTINUACIÓ)

h

El caixer, va quedar paralitzat per la por .
-Donam tots els diners de la caixa forta, t’he dit!!! i rapit!!!
-que no ho sents??? va dir l’altre molt alterat.
El caixer, un home de mitjana edat amb ulleres i posat seriós, va actuar amb celeritat. Y semblava que els hi anava donant però sense presa, Obrie un calaix, desprès , un armari, burxava la caixa forta com si fos possible obrir-la. I mentes tant el nostre amic, seguia assegut en aquell racó, darrere una columna, i no l’havien vist. El caixer anava rebuscant, i els intrusos, es pensaven com acabar de solucionar la evident i sospitosa calma. El nostre amic, va agafar el paraigües de pastor que portava, el va fer volar damunt del seus caps, els hi va entestar un cop molt fort pel costat del mànec. Va ser com un llamp: aquella patacada tan contundent, els hi va fer perdre el coneixement, i van caure el dos per terra, estabornits, i sanguinosos. Van sonar totes les alarmes, va entrar el director, la policia i es va descubrir la valentia d’aquell home, que encara no s’acabava de creure com havia anat tot. Aquell gest de valentia l’hi fou recompensada, amén de fer-se famós, sortir per la televisió, i per tots el diaris locals.

La gratificació no l’hi va arribar en diners,com es podia esperar. No. el director de aquella sucursal, desprès de parlar amb l’home, va vuere i entendre, que el que s’estimaría i l’hi
faria mes goig i favor, va ser donar feina al seu fill, com empleat de ple dret, i va passar lo que sol passar en les narracions i els contes de la vora del foc.

divendres, 23 de setembre de 2011

L'ATRACAMENT


Passàven el mesos i la situació, no s'arranjave. Aquell mes ja no cobrarie de l'atur, i la seva dona també l' havien près la paga de la Generalitat per a dones majors de 53 anys, L'Abe-lí el seu fill gran, havíe optat per anarse´n a viure a cas de la seva xicota que ere filla única, per no ser més carrega pels seus pares. Estudiave l'ùltim any de carrera. Si despres trobave feina, ja veuria com s'ho feiea per pagar als uns i ajudar als altres. en aixó no hi podíe pensar encara. Primer que trure's aquelles asignatures que degut a la pressa, l'hi semblaben tan feixugues.

Les dues nenes que anaven al institut, només feien que demanar i demanar. Eren molt joves i no comprenien el problema. Volien vestir a la moda com totes les demés i la mare feie mans i mánigues. per complaurel-les, arranjant peces antigues, fent foulards ben estranbòtics estrenyent pantalonss, i bruses, i afergir-hi algún complemet per fer que semblessin més actuals. S'en ensortíe tan bé que ni le filles coneixíen les peces.

A l'hora de la taula les coses eren mes complicades. Feie dies que es menjave del que Caritas, la Creu roja o el Ajuntament els hi dispensave. Poc ere, bastave. Sense carn i peix també ses pot viue. Peró el lloguer de la casa, i el telèfon, i el gas? Aquestes companyíes tan grans, i que ja s'havien fixat els guanys que tenien que tindre, poc els importave el que haguessin de patir families com ells, que no podien pagar.

A estones, els envadía una tristesa, sense plor, que no els deixava ni dormir, preocupapts con estàven pel futur. I pensàven en totes les maneres posibles d'aconsseguir diners. Ja havíen venut, la segona residencia, havíen empenyat les joies de la dona, només els hi quedavan un bocí d'hort al poble que era herencia dels pares. Poc devíe valer, peró un bon dia agafe les escriptures i marche de bon hora al banc òn el coneixíen.

-Bon dia!

- Bon dia tingui! Amb que el puc servir?....

-Voldría parlar am el Sr. Duran el director.

-Mmmm! es una miqueta aviat, vindrà sobre les 10, crec.... Si vol tornar després...

-No, No l'esperaré.

Agafà uns fullets de propaganda, de unes vendes de cafeteres exprès, que res tenien a veure la feina habitual d'un banc. I pensà:" tampoc els hi deuen anar bé el negocis que es dediquen a vendre". Un cop brusc i fort el va treure dels seus pensaments. i al acte va veure dos homes cara cuberta, que estàven encanyonant al caixer. SEGUIRÀ.


-

dimecres, 21 de setembre de 2011

VIATGES VELLS III



(Vaig a continuar, amb aquest apartat de viatges de manera cronològica, fins al punt que m’en recordi. I m’hi ayudarán, espero, totes les diapositives, que guardem d’aquells maravellosos anys. Les diapositives eren en aquells dies la manera mes barata, y que ens permitíe treure millors fotos )

Estem en l’ any 1978. Amb al experiecia de les desafortunades vacances a les Canaries, vam pendre una decisió salomónica. Ara que ja estàvem estrenats a fer vacances, (perqué ja havíem creat al necessitat de fer-ne). Aquest punt es per tenir en compte, perqué no n’haviem fet mai antes, i vivíem tant contens.
Com he dit abans, la decisió ere ferma. Per lo tant, vam dirigir els passos, a la fira del Camping, i aviat ens va agradar una caravana no massa gran, però molt complerta, que ere just el que anàvem buscant. La caravana ens permetrie viatjar tots junts, que es el que volí em. I així varem començar, les aventures. Per la setmana Santa d’aquell any 1978, prenguèrem, el camí cap Andalusia. Ens havien dit que allà, la Setmana Santa, tenia un color especial. I amb la nostra caseta de caragol, contens i il-lusionats, vam anar a veure que s’hi cóie d'especial en aquelles contrades.I ho vàrem veure. I tant que ho vàrem veure !!!
Els nens tenien en aquell moment: 13, 11, i 9 anys. La millor edat per iniciar-se, a gaudir d’aquesta manera d’oci. Erem prou grans per cuidar-se de les seves pertinences i ajudar en el que calíe. I prou petits per avindres a viatjar amb els pares. S’adonaven de tot i ho miraven amb una curiositat i un interés, que encara avui, es recorden de cada lloc on vam parar a esmorzar, i el que varem menjar. Ho tenen ben guardat a la seva memòria, del disc dur, com les altres vacances, que vam viure tots junts. Convivint totes ls hores del dia i de la nit, amb països freds , plujosos, o calents. Per tot arreu, vam passejar la nostra felicitat, com el que ensenya un trofeu. acabat de guanyar.
Amb tan preàmbul m’he deixat l’itinerari i demés. Demà potser.... però veia necessària una petita introducció, per agafar posicions

dilluns, 19 de setembre de 2011

ELS FRUITS DE LA TARDOR


De tots es sabut el que són i el que representen, per a la gastronomía, dels restauradors i per la taula de la gent corrent, en particular, tots el fruits de la tardor. I de tot el que ens ofereixen els mai prou vantats, productes i dels seus gustos i olors.
En hi ha per emplenar tot un tractat de cuina. Peró aquest punt mes professional, el deixaré pel mes entesos. jo només parlaré, molt per sobre, del que representen a casa meua.

Els codonys= postres de pobre, i ara amb les noves tendències de les amanides dolces està al lloc que li pertoque.
Les nespres=anys enllà, també s’en menjaven i eren apreciades. Ara retornen i son mol buscades. pels qui busquen gustos d’anys enrere.
El Raïm= Es del mes dolç de tots els fruits, i ara mateix està en el millor moment de maduració. Es de les millors propostes, per menjar amb pa amb tomàquet i formatge, per postres i també es cuinen amb carns roges, que han de menester, hores de cocció, son ideals per acompanyar el suquet.
Les Castanyes= Les senzilles castanyes, companyes de uns bons panellets, però si es confiten, son per els paladars més exigents. Els francesos sempre bons gourmands, es van treure de la mànega els “marrons glacées”. que són verdaders “Bocattos” de Cardinale”
Les Figues. Puguer-les menjar al matí acabades de collir, es dels millors moments que et puguin donar el fruits de tardor. Son cares al mercat, però son fácils de trobar als marges del camins rurals en terra de ningú. Un gustàs, poder-ne consumir.
Palosanto o kaki. es d’ una presencia potent y de una conssisténcia i un color víu que el fa molt atractiu, i té un gust que el porte a preferir-lo, per molts sibarites. Aspre quan es verd. S’ha de consumir en el moment just de maduració.
Xirimoies, i Kiwis= Fruites de ultima generació, i que les hem adoptades, sense cap problema amb rebosteria, el kiwi sobretot, es fa molt difícil prescindir-ne per el seu color.
Mandarines=.comenzen a venir, potser es fruit de mitjans de l’hivern. Peró les primerenques, ens atrauen molt.
Meló tardà; els últims de la temporada son els mes dolços, i sucosos si s’encerten bé es del millor que es pot assaborir.
Peres i pomes= Ara es el millor moment per consumir-les. Si es por millor encara, que no hagin estat en càmera. Ara es el temps de la collita i se’n troben. Totes les varietats son incomparables. gustoses i sanes. Imprescindibles per una dieta ben equilibrada.
Ens queden encara les verdures i les hotalisses de la tardor. però ho deixarem per una altre dia.

dissabte, 17 de setembre de 2011

LA SEÑORA DE LA GUADAÑA



Seria bueno no tenerle tanto miedo, mas que nada porque este miedo nos persigue un montón de años, sin poderlo remediar. Alguna vez ha hecho acto de presencia en otra casa que tu conoces, para llevar a cabo, lo que ella sabe hacer magistralmente: segar vidas. Entonces la ves de cerca pero, sabes que no viene a por tí, y su presencia se te hace mas soportable
A mi lo que me gustaria enterarme, es como escoge a sus víctimas, qué criterios priman, para saber al que le toca de visitar y con un golpe certero de su herramiemta, dajarlos k.o. Si hay que pagar, para tal efecto, o si hay que cobrar. O saber si ella va por simpatia o por odio, o si tiene que mirar en su agenda para saber si hay alguna venganza pendiente, o si es fruto de alguna apuesta. El concimiento de sus pasos a esta información, nos permitiría hacer trapicheos para evitarla, por lo menos, en alguna ocasión clara de peligro. Aunque el final, sabemos clarísimamente como va a ser. Aquí no hay dudas. Pero siempre nos gusta esquivar sus ramalazos, y retrasarla en su cometido.
Quizás si los humanos no fuéramos tan desprevenidos, e irresponsables no tendría tanto que hacer. Pero hay que reconocer que a veces, se lo ponemos muy facil. La tentamos, la provocamos y... zásssss! que si los niños de papá con su moto, que si las señoras pijas empeñadas en ir a buscar los niños a la escuela de la esquina, conduciendo todo-terrenos, que necesitan de mucha precisión para moverse entre vias colapsadas. Y que decir de los deportes de riesgo. Podria citar un montón, de los que se la juegan sin trabas. Voluntariamente. Nada importa que los más prudentes, los llamen a voces, la gran mayoria, ni les hacen caso. El boxeador, el corredor de fondo, que llega a la cinta, el primero, pero desfallecido, y al borde del colapso. Al piloto de Fórmula-1. haciendo las curvas a 250 kilómetros-hora, los funanbulistas, los trapecistas, los ciclistas, y escaladores de paredes imposibles. Y todos estos grupos, juegan con ella constantemente y paracen ignorarla.
Los que claman a gritos su presencia y son más cadidatos, si cabe que los que ponen su corazón al límite, són los empedernidos fumadores, adictos al alcohol, i otras drogas y estupefacientes, pinchados o esnifados. Estos además de estropear, su salud, juegan con la felicidad de su família. Y no tienen que esperar demasiado tiempo, para que la señora de la guadaña les tenga en su punto de mira.
Pero no olvidemos que sus clientes favoritos, són los huéspedes de las residencias de ancianos. Estos són los únicos que no la temen, Y ella los complace gustosa. y corre veloz, con los que la han llamado. No hay que olvidar que estas personas se encuentran en la mayoría de las veces, solas, indefensas, abandonadas a su suerte, y la llaman repetidas veces con toda la fuerza que són capaces. Ellos sí que la desean vivamente y requieren sus servicios. Están convencidos, que ella los llevará directo con las personas que aman o han amado a lo largo de su vida. Por eso no la temen. Es su amiga, la que los va a librar de todos sus dolores, al fín...

dilluns, 12 de setembre de 2011

EL PRIMER VIATGE A FRANÇA. II


El nostre primer viatge al estranger, va ser a França. De la ma d’uns amics i veïns, que van venir a treballar a Barcelona, i que ens vam fer molt amics. ( I desprès de 38 anys, la amistat segueix) Vam anar amb el seu cotxe. Per mi tot ere nou, i deuria obrir uns ulls com taronges, encuriosida i ni girava el cap, perque tot em semblava molt net i lluent. Al sortir del cotxe en alguna bencinera, recordo que en Georges, abans de baixar em, var dir: aquesta es la teva primera petjada a fora de casa, procura posar el peu dret a terra abans que l’esquerra. Així ho vaig fer, perqué en aquell moment, era ben conscient, de que aquesta sortida serie determinant en un futur pròxim.
El viatge tenia, el com a destinació CASTRES, una ciutat, no massa gran, pero molt bonica, i ja en aquells dies de 1973, estava mol ben estructurada, amb un museu de pintures que mostrava amb orgull algún cuadre de Goya.
A destacar igualment uns jardins, molt ben cuidats, i pentinats perque els va disenyar el mateix jardiner-arquitecte dels jardins de Veresalles.
La finalitat del viatge, no va ser pas una estada de vacances, res de tot aixo, sino que va consistir, en un cap de setmana, que incloie un pont, per coneixer la casa, els pares y el amics d'ells.
Vam coneixer, le pares d’en Georges i els de la Dany, la seva dona, no visquien pas a CASTRES.
Des de aquest punt, van visitar Sant Ferriol, y molts altres poblets veïns, y ens van presentar als seus amics de tota la vida.
A la tornada ens vam aturar a Carcassone, i jo llavors ja vaig alucinar.
Al tornar y despres de passar la frontrera, ja vam notar un cambi bestial. Tornàvem a ser a Girona, a les carreteres estretes y dolentes, amb els marges bruts, amb papers i cartrons fins i tot. que volàvent, al pas de un camión o un cotxe. Al costat de la única carretra estreta que existie, es notabe una diferencia, tan brutal, que de bon grat hauría tornat enrere.

diumenge, 11 de setembre de 2011

QUERIDOS CUARENTA-AÑEROS


A los blogueros, cuya edad está alrededor de los cuarenta años.

Os puedo asegurar, que estáis en lo mejor de vuestras vidas. La única verdad negativa es que los 40 están ya cerquita de los cincuenta. Y os quedan solo diez años para haceros a la idea.
Pero los cuarenta el lo mejor edad de la vida. Y os lo voy a razonar:
Esta visión certera, y realista, me la dió un hombre mayor, cuando yó contaba solamente 28 años, pero este pensamiento me quedó gravado, y muchos años después aún la sigo recordando. Entre otras cosas, porqué mi experiencia, me lo demostró con creces, y fué fiel reflejo de lo que yo experimenté.
Fué la siguiente: Tener esta edad representa estar en el momento más álgido de la vida, de una persona, con la plenitud de fuerzas. Físicamente os encontaís igual que a los 25. Mentalmente, también atravesais un época de gran ludidez, convencidos de que lo que pensais es la verdad, y lo defensaríais allí donde fuera menester. Pero tampoco ignoráis, que puede llegar algún revés. Cualquier varapalo de los muchos que tienen opción de daros la lata, aunque, nunca como ahora, estaréis tan preparados para hacerle frente. Teneís y os sentís más capaces que nunca y os parece que estáis en posesión de una gran moral, y de toda la autoridad, para enfrentaros a ella, para, plantarle cara. Ninguna cosa que os pueda sobrevenir, os dañará mucho menos. La seguridad, y la, plenitut, estan de vuestra parte. Emocionalmente, os sentís capaces de afrontar todo lo que de negativo de pueda representar. Y si por el contrario teneís una vida de pareja, armoniosa y feliz, gozaréis en este preciso momento, de lo mejor de vuestras vidas, y que la cuarentena, os ofrece, sin trabas, y en abundancia.

Todos mis hijos están en esta edad maravillosa. A los trés, asimismo padres, les veo mejor que nunca. Y hasta mucho mas guapos. Pero ojo, no hay que domirse. porque detrás de los cuarenta vienen los cincuenta. Y atravesar esta este umbral, auque que tampoco són malos, pero esto ya es harina de otro costal. Eso ya son palabras mayores.

divendres, 9 de setembre de 2011

ELS PARADISSOS FISCALS



He tingut la oportunitat, aquest estíu, de estar bastants dies, molt aprop, d'un d'aquestos paradisos fiscals. De fet segons les lleis actuals van deixar de ser operatius, ja fa molt temps, i els que ho sÀven bé, diuen que el tema ja ha passat a major gloria. Que l'abolició es ja un fet, irreversible y que no hi ha rès a buscar. Sempre m'ho crec tot, i els diaris, ho van portar en el seu moment, pero ara i avui tinc els meus dubtes. De siguer així, Perqué aquestes cues de cotxes a les nostres carreteres, amb aquella direcció? perqué tots aguanten estoïcament, i suportant altes temperatures, hores i hores? Si no hi cap avantatge, si ja no es rentable, ni posar gasolina, ni s'ho val fer el viatge, per comprar-hi, queviures com la mantega, el sucre o els licors, a qué hi van tantíssima gent tot l'any? a comprar llet? ni es pot deixa-hi diners als bancs d'aquell petit territori, ni buscar petits aparells electrònics, més novedosos que a qualsevol ciutat del nostre país? I van per comprar articles de perfumeria? Potser tabac?
Doncs no ho entenc. Potser és pel costum d'arrenglerar cotxes i mes cotxes,en aquella direcció? Y lo que es igual, el morbo de passar una frontera? Molt minsa això si, però frontera al cap y a la fí? Per mes que ho analitzo, no sé trobar el motiu, ni el perquè hi puje tantìssima gent.
El territori es petit, però hi ha moltes pistes d'esquí de fons y també d'esquí nordic. Molts senders per fer bones excursions, i també posseeix un paisatge de muntanya, que el fa atractíu; es ben cert. Peró els que hi van per fer esport, no farien aquestes cues kilomètriques, que en temporada vacaional s'hi acumulen.
Segur! deu existir quelcom que m'ha passat desapercebut , i que no he trobat encara. Espero que hem sigui revelat, perquè del contari, em tindré que posar a la vora de la carretera, i començar a preguntar, als que estan aturats, tanta estona, per fer la meva particular enquesta. i que a més a més, els anirà bé de distreu-re's.

dimecres, 7 de setembre de 2011

VIATJAR PEL MÓN


Viatges pel món. I

Un d’els mes reconeguts, plaers de la vida, sobretot a l‘estíu, es sortir de viatge. Òn es vagi es el de menys. Només cal tenir il’lusió per preparar-lo, detingudament. Informa-se de totes les ofertes culturals y de esbarjo que trobarem en aquell lloc i en aquell moment precís. Asegurar-nos en l'agencia de viatges, que ens dónen el millor que busquem i el que pretenem fer Tot allò que volem i amb garanties. Es del tot aconsellable, d'anar sempre, a la mateixa agencia, que allà ens coneixen, i sabem perfectament, el que ens agrada i el que cerquem. I si le coses no surten pròu fines, o pròu encertades també ens respondràn millor i a l’hora de gestionar una garantia, sempre ho farán amb més interés
Aniré escrivint de viatges, amb relats de coses i aventures viscudes en els diferents punts del món, pincipalment d’Europa, que es el que mes coneixem, amb d’altres entrades, perquè el tema pot donar molt de sí. I sempre que s'encete un nou viatge, quasi segur, que de coses per explicar, en sortiran a grapats.

dilluns, 5 de setembre de 2011

PERSONES I NÚMEROS.


PERSONES I NUMEROS .

Fá molt pocs dies, que han sortit núvols grans i grisos, per fer tremolar la nostra terra i una llengua quasi mil-lenària. Es veritat que als catalans n’es estem avessats a rebre sempre els trons i llamps, de totes les tempestes, hagudes i per haber. Tenim per mascota nacional o símbol, un ruc, i esclar, ens toca sempre pagar e l beure.
I a més a més, per la mateixa historia. Des de la centralitat, ho manen i no es la primera vegada. Ens obliguen i ens amenacen de no sé quantes coses més.
A la nostra terra catalana, hi viuen en aquests moments, 7 mil-lions d'ánimes, que no és poca cosa. De tots ells, en hi ha una minoria ridídula, que no arribe, ni de bon tròs, a un miler de persones i s‘han entestat en fer un pas de gegant, però cap enrere, de tots els drets reconquerits, amb 35 anys de democràcia.
I el Tribunal Superior de Justicia, va, i els hi dona la raò. Llavors fem comptes:

7.000.000 “ Habitans, entre tots, catalans+inmigrans
1.000 “ “ són pel cap gròs, disconfomes amb l’escola actual.
__________
6.999. 000 “ que done una ampla majoria als que hi son d’acord.

Es molt posible que encara que les famílies denunciants, siguin més del que jo dic. Hi ha molt marge per l’error. I cal afegir que la gran majoria, veuen clarament que, el ensenyar català a la escola, no els prive pas de parlar, i d’escriure perfectament el castellà, l'anglès, i els molts dialectes dels nens pakistanesos, i del Magreb.
Jo no se si aixo es menja amb cullera o forquilla, i m‘agradaría, saver’ho. Perqué es del tot
lnconcebible que, en un estat de dret, es puguin donar aquestes frivolitats. Per no dir una altra cosa.
Voleu dir que en les coses tan gruixudes, i sobretot que ens toquen tan la fibra, no hi ha res al darrere?. No penseu que es una estratègia per distreure’ns, una temporadeta, fins que no vingui la nova caiguda financera?. No oblidem que la Secretària del Fons Monetari, ja ho ha anunciat aquest matí.
I es més m’atreveixo a insinuar, que també podríe ser que els senyors jutjes ens castiguin per tenir un Barça més fort, mes valent, i molt més guanyador, qu’el equip dels castellano- parlants? del centre? Posats a dir....

diumenge, 4 de setembre de 2011

20 RESPUESTAS 20


  • Ibso: Me agrada que me digas, que puedo pedirte ayuda. Ya ves que hasta he abusado de ella. Y no me has mandado a paseo. Un cielo es lo que eres tú. Muchas gracias una vez mas por todo tu inestimable apoyo logístico.

nocheinfinita: Me alegro mucho de que todos los santos del calendario de mi cocina, te hayan gustado y que te hayan hecho sonreir. Ya viste que ellos al final se rieron de mí. nunca hay que fiarse ni tan siquira de un inocente calendario de cocina. Abrazos.

MaryluzGH Par tí amiga Mariluz,mi agradecimiento mas sincero por tus amables palabras. Y por tu felicitación. Un abrazo entrañable.

Isabel Martinez. A tí Isabel, solo decirte que me halagas cuando me dices, que mi post del concurso es sincero y fresco. Un lujo para mí, que pienses esto, y por ello te doy las gracias y un abrazo del dia (muy fresco y sincero).

Neogéminis: Esto que me dices es un gran halago que no merezco. Muchas gracias por comentar desde mas alla del los mares. Un beso.

Jose Vicente: Me has dado una gran alegria con tu comentario que agradezco en lo que vale. Sobretodo me siento orgullosa, de tenerte a tí y a todo el grupo, como amigos. Una abrazo muy muy grande.

Aro: Las entradas que yo hago, amigo Aro, son siempre sencillas y caseras por mas señas. Pero estoy contenta que me digas tan buen piropo. Muchísimas gracias y te dejo mi admiración.


Ana: Tu sabras mejor que yó, que las musas, se esconden casi siempre. No salen ni buscándolas. Si alguna vez te las encuentras, te agradeceré mucho, que me las mandes. que yo, las trataré muy bien. Muchas gracias por tu sentido del humor. Un beso.

Conxa: Hola guapa: he tenido mi potátil chungo y mi wifi, desmarchado. Te ví que habias vuelto, pero no te pude mandar recado alguno. Gracias por ir en mi busca. Un abrazo.


Anuskis66: No sabes cuanto agradecí tu comentario amiga Anuskis66. Un regalo tu opinión y tu buen talante. Recibe un beso y un abrazo del oso.

MaryluzGH: En una cosa estoy de acuerdo contigo. Soy muy espontánea, pero me paso, y entonces ya es la ruina. TE agradezco enormemente tus palabras, y de paso te dejo un motón de besos, y abrazos ruidosos.

Encarni: Vaya. Encarni. No me dijiste que te habia olvidado en mi ùlimo post. Lo siento mucho y voy a intentar rectificar si se puede. Como habia de olvidarme de tí, con lo simpática que eres y con lo generosa que te muestras conmigo, y con todos, dando a cada uno un premio, tan original, como ocurrente?Me alegro de veras que hayas encontrado mi escrito, intersante, con sentido del humor te mando un abrazo o dos, o tres... bueno todos los que quierias, que te los doy de corazón.

San: no sabes como me haces de contenta, por decirme, que mi escrito, te hace sonreir. Esta era la intención. Yo aplaudo tu comentario, y lo agradezco mucho. Te lo aseguro, amiga San.

Mercedespinto. Que toda una escritora reconocida y exitosa como tú, me diga estas amables palabras es otro premio que agradezco enormemente. Recibe todo el cariño y mi admiración.


Mariajesus:No se me ocurren mas cosas que decir. Escuetamente: GRACIAS.

Esilleviana: Si que lo fueron de reales mis palabras. Una premonición que ni Ibso la sacó tan auténtica. Me alegro que lo encontraras divertido, y te mando todo mi agradecimiento más sincero y auténtico.

Esilleviana: Vale! si que lo podemos ser, dos “retrasadas” Otro abrazo par tí, amiga.

Jota Ele
Me alegro mucho de tu regreso jota ele
Aun no he podido ir a tu blog. Estos dias he estado un poco liada. Ojo! con los medicos. A veces son peligrosos. En especial si le quieren a uno demasiado, como debe de ser tu caso. Adios madrileño castizo, cuando tu quieras hablamos de futbol,eh? Saludos cordiales.

Encarna: Por mimetismo, te contesto en castellano. Celebro que hayas encontrado mi post divertido, y que me quieras imitar. No te lo aconsejo amiga, ya ves que no me ha dado resultado. Me gustaria ser genial, pero soy bien normalita tirando a flojo. Recibe mis mas efusivas gracias por comentar y por lo demás. Un beso.

sinfonic i filles

sinfonic  i filles

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA

ORQUESTA SINFÓNICA DE VIENA
LA MEVA ORQUESTRA PREFERIDA